Sökning: "gallegos"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet gallegos.
1. BERTie Bott’s Every Flavor Labels : A Tasty Guide to Developing a Semantic Role Labeling Model for Galician
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : For the vast majority of languages, Natural Language Processing (NLP) tools are either absent entirely, or leave much to be desired in their final performance. Despite having nearly 4 million speakers, one such low-resource language is Galician. LÄS MER
2. Securing Costa Rica’s Sustainable Future: A multi-level perspective analysis of the sustainability transition to operationalise the 3Rs in the plastic waste management system in Costa Rica
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : Plastic waste and pollution have proliferated globally causing environmental degradation and biodiversity loss. Costa Rica hosts 5-6% of global biodiversity and struggles to balance socio-economic development with environmental protection in the context of plastic waste management. LÄS MER
3. Kombuchans mikrobiologi : Hur olika tillredningssätt påverkar kombucha.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
4. Understanding Value in Frontier Technology Environments : A case study on indoor air quality and HVAC systems
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Business dynamics have generally been driven by the ability to create and provide value to customers. Value has evolved over time having meanings from merely price to something that actually creates a competitive advantage. LÄS MER
5. Den alkoholfria cocktailbaren : En kvalitativ och kvantitativ studie om förhållandet mellan Juiceverkets varumärkesidentitet och image
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : För ett framgångsrikt varumärke är det viktigt att konsumenterna ser på företaget på samma sätt som företaget ser på sig själv. Det vill säga att ett företags identitet stämmer överens med företagets image. LÄS MER