Sökning: "gamers"
Visar resultat 21 - 25 av 178 uppsatser innehållade ordet gamers.
21. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER
22. Hur påverkas kvinnliga och manliga spelares preferenser för stereotypisk kvinnlig representation och narrativ genom att tillhandahålla representationer med mer mångfald?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I detta examensarbete undersöks spelares preferenser om kvinnliga karaktärer i spel. Stereotyper för kvinnliga karaktärer i spel utforskas och används för att utveckla undersökningens artefakt bestående av fem kvinnliga karaktärer. Studien genomfördes i enkätform med kvalitativa och kvantitativa frågor. LÄS MER
23. When You Wish Upon a Character Banner: An Exploratory Discourse Analysis of a Genshin Impact Player Community
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : An exploratory discourse analysis was performed on a community of practice based on Discord, an instant messaging platform. The community of practice is a group of gamers (people who play video games), dedicated to the cross-platform free-to-play game Genshin Impact. LÄS MER
24. Homo Gamicus
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study aimed to understand gamers on a deeper level and investigate how certain in-game purchases and avatars can assist gamers with their self-expression. Through 12 semi-structured interviews and the support of two theories, we have been able to understand gamers in-depth... LÄS MER
25. Gamers: Den missgynnade generationen : – En kvalitativ innehållsanalys av gamingkulturens inramning i traditionell nyhetsmedia
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Media har makt att skapa övertygelser om verkligheten genom deras sätt att rama in aspekter av händelser eller identiteter. Detta kan ge upphov till en allmän uppfattning som påverkar samhällsbilden och synen på kulturella grupper. LÄS MER