Sökning: "geografilärare"
Visar resultat 6 - 10 av 46 uppsatser innehållade ordet geografilärare.
6. Svårigheter i geografiundervisning för nyanlända elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka utmaningar och svårigheter som geografilärare upplever, när de undervisar nyanlända elever samt belysa de potentiella konsekvenserna av detta. Dessutom syftar studien att vissa lärarnas språkutvecklande undervisningens roll på att nyanlända uppnå målen. LÄS MER
7. Geografiundervisning och nyanlända elever utifrån lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Hamid, VT. 2021. “Geografiundervisning och nyanlända elever utifrån lärarperspektiv”. Fakulteten för Lärande och samhälle, Malmö universitet. LÄS MER
8. När verkligheten knackar på – släpper vi in den? : En kvantitativ undersökning i hur och varför geografilärare använder medier i sin undervisning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Geografiämnets komplexa sammansättning gör att det vidrör många aspekter av våra liv och för att detta ska avspeglas i geografiundervisningen måste särskild uppmärksamhet riktas mot livet utanför klassrummet och hur det kan plockas in i undervisningen. Denna studie syftar därför till att undersöka hur och varför geografilärare använder sig av medier i undervisningen. LÄS MER
9. Vad är namngeografi? : En kvalitativ studie där geografilärare berättar deras definition av namngeografi
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how geography teachers define the concept of name geography. The essay is based on a qualitative method where five geography teachers were interviewed. Their definition is then used with Molins five typologies to see which one of her typologies that caractérise the teachers definition. LÄS MER
10. LEDARSKAP OCH RELATIONSKOMPETENS i geografiundervisning En enkätundersökning av 30 gymnasieelever
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är beskriva och förstå elevers uppfattning om vilka förmågor och kvaliteter en bra geografilärare har utifrån pedagogiskt ledarskap och relationskompetens. Teori: Två olika teoretiska utgångspunkter har legat till grund för studien; teorier om ledarskap och teorier om relationskompetens. LÄS MER