Sökning: "good decoder"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden good decoder.
1. Deep Multiple Description Coding for Semantic Communication : Theory and Practice
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the era of wirelessly connected Internet of Things (IoT) devices on the horizon, eective data processing algorithms for IoT devices are of increasing importance. IoT devices often have limited power and computational resources, making data processing on the device unfeasible. LÄS MER
2. Smoothening of Software documentation : comparing a self-made sequence to sequence model to a pre-trained model GPT-2
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This thesis was done in collaboration with Ericsson AB with the goal of researching the possibility of creating a machine learning model that can transfer the style of a text into another arbitrary style depending on the data used. This had the purpose of making their technical documentation appear to have been written with one cohesive style for a better reading experience. LÄS MER
3. Enhancing the Decoding of Short LDPC Codes with Stochastic Sequences
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : Low-Density Parity-Check (LDPC) codes are one of the most popular codes used in nowadays’ communication due to their high coding efficiency at low decoding complexity. With these characteristics, LDPC codes are suitable for high-speed information transmission systems. LÄS MER
4. Cross-lingual Word Embeddings Beyond Zero-shot Machine Translation
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : Zero-shot translation is a transfer learning setup that refers to the ability of neural machine translation to generalize translation information into unseen language pairs. It provides an appealing solution to the lack of available materials for low-resource languages by transferring knowledge from high-resource languages. LÄS MER
5. Läser jag bättre eller minns jag bra? : Grundskoleelevers förmåga till ordavkodning vid upprepad mätning och förekomst av igenkänningseffekt i LäSt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Ungefär 20% av befolkningen uppfyller kriterier för läs- och skrivsvårigheter. För att kunna hjälpa elever som uppvisar svårigheter av denna typ behövs reliabla och valida testinstrument. LäSt är ett normerat svenskt lästest som är väl använt på nationell basis i syfte att mäta barns förmåga till ordavkodning. LÄS MER