Sökning: "grupparbete kunskap"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden grupparbete kunskap.
1. Dis, en trädgård för folket
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Dis - ett hus för folket, bildar tillsammans med sin trädgård en plats tänkt att ge välbefinnande till både människa och natur. Projektet är beläget strax utanför Nynäshamn i Lidatorp, precis intill sjön Älvviken. LÄS MER
2. Faktorer som påverkar kooperativt lärande vid problemlösning i matematikundervisning : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att få fördjupade kunskaper om hur kooperativt lärande kan användas vid problemlösning i undervisningen, genom att undersöka vilka faktorer som påverkar kooperativt lärande. En systematisk litteraturstudie genomfördes, där 10 studier inom området analyserades genom tematisk analys. LÄS MER
3. Kooperativt lärande i matematikundervisningen F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Det huvudsakliga i kooperativt lärande bygger på ett samarbete mellan elever där de ska finna stöd hos varandra och uppmuntra till lärande. Kunskapsöversiktens övergripande syfte är att undersöka vilka avgörande faktorer det finns i klassrummet där det kooperativa lärandet tillämpas och hur det bidrar till ett förbättrat resultat inom matematik hos elever i grundskolan. LÄS MER
4. Elevers intresseområden, självförtroende, platstagande och genusföreställningar i musikproduktionskurserna på gymnasienivå : - i relation till musikbranschens könsnormer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur intresseområden, självförtroende, platstagande och genusföreställningar skiljer sig åt mellan elever med olika kön i kurserna Musikproduktion 1 och 2 på gymnasiet i relation till musikbranschens könsnormer. Studiens data samlades in genom fyra kvalitativa semistrukturerade intervjuer med informanter som går kurserna Musikproduktion 1 och Musikproduktion 2 på gymnasiet. LÄS MER
5. "Jag vill att ALLA studenter ska klara utbildningen!" En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om flerspråkiga studenters skrivande
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : Det övergripande syftet och frågeställningarna som ligger till grund för detta arbete handlar om lärares egen uppfattning och roll i studenternas skrivutveckling i en alltmer flerspråkig högskola. Undersökningen fokuserar dels på vad lärare ser som resurs, utmaningar och behov hos studenter med annat modersmål i skrivande och skriftliga uppgifter dels på hur de själva möjliggör tillgång till den sekundära diskursen som skrivande inom programmet innebär samt hur möjliggörandet manifesteras i undervisning, respons och samverkan. LÄS MER