Sökning: "guarantee"

Visar resultat 1 - 5 av 1362 uppsatser innehållade ordet guarantee.

  1. 1. Vägen från diktatur till demokrati : En kvalitativ studie om EU och dess effekt på demokratiseringsprocessen i Polen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Felix Hajbrink; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This essay will examine Poland and the potential impact of the European Union on the democratization in the former communist state. From being an integral part of the Soviet Union influential sphere to become one of the biggest countries by population and by military capacity in the EU. LÄS MER

  2. 2. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  3. 3. Variational AutoEncoders and Differential Privacy : balancing data synthesis and privacy constraints

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Baptiste Bremond; [2024]
    Nyckelord :TVAE; Differential privacy; Tabular data; Synthetic data; DP-SGD; TVAE; differentiell integritet; tabelldata; syntetiska data; DP-SGD;

    Sammanfattning : This thesis investigates the effectiveness of Tabular Variational Auto Encoders (TVAEs) in generating high-quality synthetic tabular data and assesses their compliance with differential privacy principles. The study shows that while TVAEs are better than VAEs at generating synthetic data that faithfully reproduces the distribution of real data as measured by the Synthetic Data Vault (SDV) metrics, the latter does not guarantee that the synthetic data is up to the task in practical industrial applications. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  5. 5. Data analytics and machine learning for railway track degradation: Using Bothnia Line track measurements for maintenance forecasting

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :Elie Roudiere; [2024]
    Nyckelord :Railway; Track geometry; Machine learning; Statistics; Predictive maintenance; Botniabanan; Järnväg; spårgeometri; maskininlärning; statistik; förebyggande underhåll; Botniabanan;

    Sammanfattning : In this paper, a statistical method is developed to improve predictive maintenance on railway track. The problem tackled is being able to predict when the next maintenance event should take place to guarantee a certain track quality class. LÄS MER