Sökning: "handelshögskolan intervju"
Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden handelshögskolan intervju.
1. Motivation i projekt : En kvalitativ studie om betydelsen av motivation inomprojektarbete och projektledares arbetssätt att motivera
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Inledning: Motivation är en nyckelfaktor för att uppnå ett lyckat slutresultat i projekt. Motiverade medarbetare är viktiga inom alla arbetsplatser. Att ha motiverade projektteam är därför avgörande för driva projektet framåt. LÄS MER
2. Ett hormonellt arbetsliv : En kvalitativ studie om kvinnans upplevelse av PMS och PMDS i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att få en fördjupad förståelse om på vilket sätt PMS/PMDS påverkar kvinnor i arbetslivet. Kvinnokroppen och premenstruella besvär är och har under en lång tid varit tabubelagt. LÄS MER
3. Utveckling och utvärdering av ett adminverktyg i e-handelsplattformen Litium
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I takt med att användandet av e-handelsplattformar växer tillkommer även högre krav på att underhållsjobb, till exempel generera filer och rensa loggar, förvaltas effektivt. Motillo, ett karlstadbaserat konsultföretag inriktade på e-handel och digitala affärer, använder e- handelsplattformen Litium. LÄS MER
4. Tid för arbete, tid för privatliv och tiden där emellan
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : På grund av pandemin har individer i allt större utsträckning arbetat från det egna hemmet. Detta har resulterat i att förutsättningarna gällande hur arbete ser ut har förändrats och gränserna mellan arbetsliv och privatliv har blivit allt otydligare. LÄS MER
5. Träningsapplikationer med Gamification : En studie om hur människor påverkas av Gamification i samband med träningsapplikationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur användare påverkas vid användning avträningsapplikationer med Gamification. För att precisera vad som ska undersökas har studiendelats in i tre undersökningsfrågor: Vad är det i träningsapplikationen med gamification sommotiverar användare? Om det finns några spelmekanismer som ger negativ effekt påmotivationen, i sådana fall, vilka och varför? Gamification har till syfte att motiveraanvändaren, ibland kan motivationen bli för stark och därför är sista undersökningsfrågan omträningsapplikationen sätter press på användaren. LÄS MER