Sökning: "heterogeneous preferences"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden heterogeneous preferences.
1. How union members’ position in the wage distribution affects income inequality in Germany : An empirical analysis of data from the German Socio-Economic Panel
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationerSammanfattning : This thesis investigates the effect of union members’ position in the wage distribution on income inequality in Germany between 1998 and 2019. Specifically, data from the German Socio-Economic Panel are analyzed on two levels. LÄS MER
2. An Ensemble of Difference: : Understanding(s) of Participant Experiences and Learning in a Heterogenous Adult Community Drama Class of First and Second Language Speakers in Sweden
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : This case study research aimed to explore, understand, and compare the experiences of individuals participating in a heterogeneous adult community drama class in Central Sweden. Drawing from classical pragmatism and employing a conceptual framework rooted in sociocultural theory, the study utilized semi-structured interviews, open-questionnaire responses, and participant observations to collect data which was analyzed through reflexive thematic analysis. LÄS MER
3. Carrots, Sticks, and Other Tricks: Understanding the effectiveness and robustness of social mechanisms for encouraging cooperation in a complex adaptive system
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : Cooperation is critical for success in many economic interactions, but social dilemmas between the best outcomes for society and for individual decision-makers often arise. This thesis adds to existing game-theoretic and behavioural studies by evaluating cooperation in the public goods game (a canonical social dilemma) in a more complex, realistic system. LÄS MER
4. Vilka roller och intentioner har era invånare? : En studie om platsambassadörskap online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Forskning visar att platsmarknadsföring som strategi används alltmer frekvent. Städer och platser uppfattas inte längre som konstanta utan befinner sig i en ständig utvecklingsprocess och behöver hanteras därefter. LÄS MER
5. Blommor, bin och bostadsgårdar : en studie om attityder, kommunikation och deltagande vid etablering av ängsmark i urban miljö
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Den ökande urbaniseringen kräver en mer hållbar stadsutveckling. Idag växer sig städerna större och kräver mer mark i anspråk, vilket utgör ett hot mot den biologiska mångfalden. LÄS MER