Sökning: "ica distribution"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden ica distribution.

  1. 16. Utvärdering av miljöarbetet vid nybyggnad av butik : miljöledning och avfallshantering

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för bygg- energi- och miljöteknik

    Författare :Anna Othén; Sofie Persson; [2010]
    Nyckelord :ICA Fastigheter Sverige AB; ByggPartner i Dalarna AB; grocery store; review of environmental work; construction project; responsibility distribution; construction waste; EMS; Environmental Management System; ICA Fastigheter Sverige AB; ByggPartner i Dalarna AB; livsmedelsbutik; granskning av miljöarbete; byggprojekt; ansvarsfördelning; byggavfall; miljöledningssystem;

    Sammanfattning : According to recent statistics the construction industry is responsible for the largest waste discharges of both dangerous and non-dangerous waste, when disregarding the "non-dangerous" amount of granite waste produced by the mining industry and the waste produced by the pulp and paper industry. Preventive work within waste management is an ongoing practice so to be able to reduce negative environmental effects. LÄS MER

  2. 17. “Potential Distribution Channel of Thai Seasoning Pastes in Sweden” : “Potential Distribution Channel of Thai Seasoning Pastes in Sweden”

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Sujinun Romfahthai; Wichittra Phetpakdeechai; [2010]
    Nyckelord :marketing; distribution channel; seasoning paste;

    Sammanfattning : Globo Foods Co., Ltd. has good opportunity to export five Thai seasoning        paste products to Sweden (Västerås). By setting the price as low initial price, sell firstly at ICA Maxi Hälla and Coop Extra in Västerås, use attractive promotion and advertising for Swedish people. LÄS MER

  3. 18. "ICA I love eco" : - når budskapet fram?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linn Hägg; Elin Gidmark; [2009]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; kommunikationsprocessen; kommunikationskanaler; framgångsrik reklam; attityder; reklam;

    Sammanfattning : Konsumtionen har under de senaste årtiondena ökat drastiskt. Till viss del kan den ökade konsumtionen förklaras i den ökade folkmängden i världen, men än mer är ökningen relaterad till att vi människor har förändrat vårt konsumtionsmönster. LÄS MER

  4. 19. TO CUT OR NOT TO CUT? Centralized vs. Traditional Meat Distribution System

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Jacobo Campos Fernández de la Puente; David Romero Leal; [2008-02-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ICA AB started in 2004 a new system for distributing the meat products to its stores. The system offered ICA retailers an alternative way to obtain meat products for their stores directly in readyto- consume cuts. This meant the possibility to eliminate the meat cutting areas from the stores with all the implied costs. LÄS MER

  5. 20. Hur lokalproducerade produkter blir en del av dagligvarubutikernas sortiment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Ewaldh; Babak Khosrawi; Karl Lundquist; [2007]
    Nyckelord :Återförsäljare; producent; relation; samarbete; distribution; lokalproducerade; produkter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I dagsläget har Sverige ett antal stora aktörer som dominerar den svenska dagligvaruhandeln. Ica, Coop, Axfood och Bergendahl har tillsammans 85 % av de totala marknadsandelarna i landet. Utvecklingen de senaste decennierna har varit att antalet butiker minskat och att antalet storvaruhus ökat. LÄS MER