Sökning: "immateriell tjänst"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden immateriell tjänst.

  1. 1. Köplagens påföljdssystem som analogikälla : Tillämplighet vid immateriella tjänster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sally Åhlmans; [2020]
    Nyckelord :immateriell tjänst; påföljd; analogi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Ansvarsbegränsande friskrivningsklausuler inom kommersiella avtal och konsumentavtal

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Hanna Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :Avtalsrätt; Friskrivningsklausul; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Konsumentens ställning i avtalsförhållande har försvagats efter HD:s avgörande NJA 2017 s. 113. Detta då ett avtalsvillkor som innebar en begränsning av näringsidkarens skadeståndsskyldighet ansågs fortsatt gällande i avtalet. LÄS MER

  3. 3. Från produkt till tjänst : Musik och digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mariela Djordjevic; Bejar Khosravi; [2013]
    Nyckelord :Digital marketing; music industry; social media and digital channels; Digital marknadsföring; musikbranschen; musiktjänster; sociala medier och;

    Sammanfattning : Bakgrund: Musikindustrins tillväxt under det senaste decenniet har varit starkt influerat av digitaliseringen över internet. Nedladdningen av musik, övergången från en konkret produkt till en immateriell tjänst och ständigt förändrade beteendemönster hos musikanvändare i den digitala miljön har resulterat i en hel del problematik för leverantörer och distributörer samt föranlett stora ekonomiska förluster. LÄS MER

  4. 4. Intellektuellt kapital : En studie om redovisning av det intellektuella kapitalet

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jesper Johansson; Fredrik Kull; [2009]
    Nyckelord :Intellektuellt kapital; Tillgångar; Goodwill; IASB; Verkligt värde; Rättvisande bild; Försiktighetsprincipen; Relevans; Jämförbarhetsprincipen;

    Sammanfattning :   Dagens ekonomi är i mycket större utsträckning än tidigare inriktad mot tjänst och kunskapsintensiva organisationer, vilket har lett till en genomgripande strukturell förändring, det immateriella kapitalet är på väg att konkurrera ut de fysiska kapitalen. Därför är det viktigt att synliggöra denna förändring och anpassa redovisningen för att kunna skapa väl fungerade arbetsmetoder för företagen. LÄS MER

  5. 5. Servicescape i lunchrestauranger : En studie av omgivningens påverkan på upplevelsen

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Lars Norberg; Torbjörn Svahn; [2008]
    Nyckelord :Marketing [eng] ; management [eng] ; service [eng] ; servicescape [eng] ; restauranger [sv]; lunchrestauranger [sv]; kvalitet [sv]; kunder;

    Sammanfattning : Tjänsteföretag är, i större mån än företag som endast ägnar sig åt försäljning av produkter, beroende av att kundens upplevelse i tjänstemötet blir så bra som möjligt. En tjänst kännetecknas av olika karakteristika som inte gäller för produkter. LÄS MER