Sökning: "interaktiv TV"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden interaktiv TV.

  1. 1. Verktyg och metoder för att skapa variation vid implementering av ljud i interaktiv media

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Linus Sydstrand Andersson; [2024]
    Nyckelord :Ljuddesign; ljudproduktion; interaktiv media; tv-spel; datorspel; implementering; immersion; variation; repetition; Wwise; randomisering; realtidseffekter;

    Sammanfattning : Detta arbete har som mål att identifiera grundläggande verktyg och metoder för att skapa variation och undvika repetition i ljud vid implementering av ljud i interaktiv media såsom dator- och tvspel. För att kunna identifiera dessa verktyg och metoder är det viktigt att förstå bakgrundsproblematiken med störande och potentiellt immersionsbrytande spelelement dit repetitiva ljud kan räknas. LÄS MER

  2. 2. User experience of the login flow in Duo : A study of user perception of trust, reliability and communicated soft values in user interface design of a login f low

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Josephine Kvarnberg; [2023]
    Nyckelord :user experience; user interface; login; soft values; användarupplevelse; användargränssnitt; inlogg; mjuka värden;

    Sammanfattning : User interface design should provide meaningful and relevant experiences to the user. Users have different expectations on quality factors in services of different domains of usage. LÄS MER

  3. 3. Interaktivt Innehåll och Konvergenskultur : En diskursiv fallstudie av Black Mirror: Bandersnatch

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Ruth Tunney; [2019]
    Nyckelord :Convergence culture; Black Mirror: Bandersnatch; Film; Interactive film; Streaming; Konvergenskultur; Black Mirror: Bandersnatch; Film; Interaktiv film; Streaming;

    Sammanfattning : As illustrated by the Netflix special Bandersnatch as a cultural phenomenon, the purpose of this study was to analyze how "new" storytelling forms exist in today's convergence culture. This was done by a discursive case study about TV-critics' reception of Bandersnatch, along with smaller comparative discourses covering both relatively traditional film and TV organizations within the media industry, as well as an online forum. LÄS MER

  4. 4. Interactive TV and group viewing : A qualitative study of companion apps and viewer engagement during group TV viewing

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mattias Larsson; Fredrik Lundkvist; [2019]
    Nyckelord :second screen; companion app; TV; viewer engagement; SVT Duo; Interactive TV;

    Sammanfattning : Smart device applications that allow users to interact with a TV show in some way, so called companion apps, are increasingly common. In this paper, we study how the usage of such apps affect viewer engagement when used in groups of three or more people, a common TV viewing scenario. LÄS MER

  5. 5. You vs. Wild : En kvalitativ studie om tittarens roll i interaktiva berättelser

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Elin Arvidsson; Malin Olandersson; Ida Tiverman; [2019]
    Nyckelord :interaktivitet; narrativ; hjältens resa; förgrenade narrativ;

    Sammanfattning : Införandet av interaktivitet i berättelser är inget nytt fenomen utan har under en längre tid kunnat urskiljas inom spelvärlden. Idag kan vi dock se att det blir allt mer vanligt att föra in interaktivitet i spelfilm. Därför undersöker vi i denna uppsats hur händelseförloppet förändras i den interaktiva serien You vs. LÄS MER