Sökning: "interface elements"

Visar resultat 1 - 5 av 202 uppsatser innehållade orden interface elements.

  1. 1. Design och Utveckling Av Gränssnitt för SkiSelector

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :David Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Användarcentrerad Design; Användbarhet; Datavisualisering; Re-design; Användbarhetsdesign; Kunskapshantering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell representation av en produkt kan förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap. Detta involverar tre frågeställningar:  Vilka problem finns det med nuvarande visualisering för okunniga? Hur kan visualisering användas för att öka användarens förståelse av skidan? Hur kan visuell representation av en produkt förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap? Studien har genomförts med användning av design reviews på användare (skidförsäljare) och företaget Elpex som tillverkar verktyget. LÄS MER

  2. 2. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER

  3. 3. How we play : A qualitative approach to casual games, players and engagement

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Gina Brag; Ioanna Davidiadis; [2023]
    Nyckelord :Casual games; user interface; user experience; usability; engagement; autonomy; self-determination theory; flow state; absorption;

    Sammanfattning : This study examines engagement regarding casual mobile games. It does so by studying elements of user experience and user interface and how these elements either facilitate or discourage engagement. LÄS MER

  4. 4. Enhancing Brand Experience Through UI Elements Aligned With Brand Values : An Investigation of the Interconnected Fields of User Experience and Brand Experience Within the Context of IKEA’s E-commerce Website

    Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Ráhel Anna Balogh; Máté Kézy; [2023]
    Nyckelord :user experience design; user interface design; visual design; brand experience; e-commerce website; hedonic quality; brand values; UI elements;

    Sammanfattning : In today’s competitive landscape, shaping positive digital experiences with the brand is crucial for the company’s market success. The study aimed to investigate the interconnected relationship between User Experience (UX) and Brand Experience (BX) by exploring the potential for enhancing BX through the implementation of User Interface (UI) elements aligned with brand values within an e-commerce website. LÄS MER

  5. 5. Accessible UX in digital 3D application solutions on the example of the planning experience by IKEA : An empirical mixed-method approach beyond accessibility

    Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Hoang Dung Nguyen; [2023]
    Nyckelord :Accessibility; Usability; User Experience Design; 3D; WCAG 2.1; Planning Tool; E-Commerce Website; Empirical Mixed-Method Study;

    Sammanfattning : The research investigates the feasibility of applying 2D accessibility guidelines to enhance a 3D digital planning tool's accessibility for individuals with visual impairments. Three primary research questions guide this study. It incorporated a mixed-method data collection approach to comprehensively investigate these questions. LÄS MER