Sökning: "interna intressenter"

Visar resultat 31 - 35 av 250 uppsatser innehållade orden interna intressenter.

  1. 31. Konsten att skapa en stamgäst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Nilsson; Rebecka Kullenberg; [2022]
    Nyckelord :house of brands; hotel and service industry; brand communication; relationship building strategies; strategic communication; co-creation; varumärkeskommunikation; relationsbyggande strategier; strategisk kommunikation; samskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER

  2. 32. Sápmi - ett kultur- eller naturlandskap? : Dikotomin kultur/natur splittrar Sápmis intressenter och skapar ett konfliktfyllt landskap

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologi

    Författare :Elin Ulfhager; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sápmi är en unik plats med värdefull natur och en lång historia av kultur. Dessa två egenskaper tenderar att förstås som dikotomier och det har skapat en konfliktfylld relation mellan olika intressenter i området. LÄS MER

  3. 33. Hållbarhetsstyrning i bygg- och fastighetsbranschen : En studie om hur företag i bygg- och fastighetsbranschen använder hållbarhetsstyrning för att skapa hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Nellie Larsson; Miranda Jönsson; Frida Samuelsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability management; Sustainable development; Construction and real estate industry; Control systems; Levers of control; Belief systems; Boundary systems; Diagnostic control systems; Interactive control systems; Hållbarhetsstyrning; Hållbar utveckling; Bygg- och fastighetsbranschen; Styrmedel;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Idag ställs det allt högre krav på företag att arbeta med hållbar utveckling och att integrera alla delar av hållbarhet; sociala, miljömässiga och ekonomiska för att överleva på lång sikt. Företag inom bygg- och fastighetsbranschen står inför flera utmaningar när det kommer till hållbarhet och det är av stor betydelse för dem att utveckla sitt arbete med hållbar utveckling. LÄS MER

  4. 34. Ett universellt språk löser ett universellt problem : En studie om det upplevda signaleringsvärde som ett internt pris på koldioxid medför

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Matilda Rohman; Isabell Walther; [2022]
    Nyckelord :Internal carbon pricing; internal price on carbon; signal; signaling theory; price signal; information asymmetry; Internprissättning av koldioxid; internt pris på koldioxid; signal; signaleringsteorin; prissignal; informationsasymmetri;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företag har idag press från intressenter i samhället att reducera sina koldioxidutsläpp. Internprissättning av koldioxid är ett verktyg för företag att internalisera sina externa koldioxidkostnader. Det signalerar information till intressenter om kostnaden för företags koldioxidutsläpp i syfte att reducera dessa. LÄS MER

  5. 35. Succeeding with corporate sustainability strategies in multi-business organizations : Drivers and challenges in strategy formulation and implementation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Amanda Thorén; [2021]
    Nyckelord :Multi-business organization; Strategy Formulation; Strategy Implementation; Corporate Sustainability; Strategy Levels; Strategic Alignment; Strategic Efficiency; Strategic Consensus; Fler-företagsorganisationer; Strategiformulering; Strategimplementering; Hållbarhet; Strategiska nivåer; Strategisk effektivitet; Strategisk gemensam inriktning; Strategisk konsensus;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of the current study was to gain a broader understanding of corporate sustainability strategy formulation and implementation in multi-business organizations. Specifically, regarding how to succeed with efficiency, alignment and consensus across strategic levels. LÄS MER