Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 252 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. "Vad innebär detta för mig?" : En kvalitativ studie om anställdas uppfattning av den kommunicerade varumärkesidentiteten vid ett varumärkesbyte.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Anställda som identifierar sig med företagets varumärkesidentitet är enligt tidigare forskning nyckeln till ett starkt varumärke. Ett varumärkesbyte innebär ett psykologiskt uppbrott där den anställda kan hamna i en identitetskris. LÄS MER
2. AVID-ramverkets betydelse för det svenska medarbetarengagemanget : En kvantitativ studie om sambandet mellan internkommunikation och medarbetarengagemang i Sverige
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This study investigates the phenomenon of internal communication, which is a mainstay of successful companies. Good internal communication has many positive effects, one of them is employee engagement. LÄS MER
3. ”There is open and honest two-way communication at our company” : En kvantitativ undersökning om vad som kan påverkat Sandvik Manufacturing Solutions resultat på deras medarbetarundersökning.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Denna kvantitativa studie undersöker faktorer som kan ha påverkat resultatet på Sandvik Manufacturing Solutions medarbetarundersökning relaterat till påståendet "There is open and honest two-way communication at our company” och varför. Studien tillämpade en enkät som distribuerades på Sandvik Manufacturing Solutions intranät och via e-post och fanns att tillgå för cirka 1900 medarbetare. LÄS MER
4. Säkerheten framför allt : En kvalitativ intervjustudie om arbetstagares upplevelse av intern- och säkerhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien ämnar undersöka hur arbetstagare på en industriorganisation i Jönköping upplever den interna kommunikationen samt kommunikation kring säkert beteende. Syftet med studien är att undersöka hur elva arbetstagare som arbetar på olika hierarkiska nivåer i organisationen upplever den generella interna kommunikationen och specifikt kommunikation kring säkert beteende, samt upplevelsen av digitala kanaler. LÄS MER
5. DEN INTERNA JÄMSTÄLLDHETSKOMMUNIKATIONENS FRAMGÅNGSFAKTORER OCH UTMANINGAR
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Gender integration is the Swedish government's main strategy for achieving gender equality, which means that a gender perspective must be considered in all political decisions that affect people's conditions, so that all women and men, girls and boys can live equal lives. I believe that it should be profitable to apply this strategy also within an organization; that a gender equality perspective must be considered in all decisions that affect employees. LÄS MER