Sökning: "intervju genomförande"

Visar resultat 26 - 30 av 102 uppsatser innehållade orden intervju genomförande.

  1. 26. Homosexuella män vill också skaffa barn -en kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Mimmi Gärdström; [2019]
    Nyckelord :Ekonomi; heteronorm; homosexuell; media; stigmatisering; surrogatmoderskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur homosexuella män upplever surrogatmoderskap samt hur de påverkas av samhällets syn på surrogatmoderskap. Jag tar i detta sammanhang upp förarbetet - Olika vägar till föräldraskap (SOU 2016:11) och hur rapporteringen från olika media påverkar parens inställning i surrogatmoderskapsfrågan. LÄS MER

  2. 27. Blockchain : Effektivisering av spårning för inkommande logistik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Forsman; Amanda Johansson; [2019]
    Nyckelord :Blockchain; inbound logistics; supply chain; traceability; tracking and tracing;

    Sammanfattning : Blockchain-teknologin är idag känd som tekniken bakom kryptovalutan Bitcoin, men den är mer än bara kryptovalutor. Tekniken möjliggör säkra och transparenta transaktioner mellan olika parter genom kryptering. Blockchain bygger på tanken att kunna eliminera den mänskliga faktorn genom att digitalisera information. LÄS MER

  3. 28. Laborativt arbete i den naturvetenskapliga undervisningen : En kvalitativ studie om lärares syften och mål med laborationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Liam Nguyen; Jakob Eklöf; [2019]
    Nyckelord :Grundskolan; Laborativt arbete; kvalitativ intervju; naturvetenskap; undersökande arbetssätt;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare beskriver att de arbetar med laborationer, samt om deras beskrivningar har anknytning till det undersökande arbetssättet. De frågeställningar studien ska besvara är vilka typer av laborationer lärare använder sig av? Vilka syften och mål har lärare med laborationer? och vilka svårigheter beskriver de att det finns med det laborativa arbetet? Undersökningen genomfördes genom kvalitativa intervjuer i form av en halvstrukturerad metod. LÄS MER

  4. 29. Är matematikundervisningen som en öppen bok? : En kvalitativ fallstudie med fokus på hur två gymnasielärare i matematik förhåller sig till läroboken i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Amanda Hovstam; [2019]
    Nyckelord :Didactic of mathematics; Textbook; Instruction material; Education in mathematics; Orchestrations; Instrumental genesis; Affordance; Pedagogical design capacity; Matematikdidaktik; Lärobok i matematik; Matematikundervisning; Orkestrering; Instrumentell genes; Affordance; Pedagogisk designkapacitet;

    Sammanfattning : Läroboken utgör en stor roll i gymnasielärares undervisning både då det handlar om planering och genomförande. Studien syftar till att besvara hur läroboken används av gymnasielärare och hur lärarna frångår den. Det handlar både om när läroboken används samt vilket innehåll i den som används. LÄS MER

  5. 30. BFL - Ett framgångsrikt skolutvecklingsprojekt? : En studie av effekterna av ett uppifrån kommande utvecklingsinitiativ.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Hannah Tengelin; [2019]
    Nyckelord :Assessment for learning; formative assessment; teacher learning communities; school improvement; collaborative learning.; Bedömning för lärande; formativ bedömning; kollegialt lärande; skolutveckling; TLC-grupper.;

    Sammanfattning : Studien syftar till att belysa huruvida bedömning för lärande (BFL) har institutionaliserats bland lärarna på Lindängsgymnasiet efter ett genomfört skolutvecklingsprojekt. Den har också som mål att, med utgångspunkt i en teori om framgångsrik skolutveckling som utvecklats av Ulf Blossing, ta reda på vilka faktorer under initierings- och implementeringsfasen som kan ha varit avgörande för huruvida projektet nådde institutionaliseringsfasen eller inte. LÄS MER