Sökning: "intervjufrågor socialt arbete"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden intervjufrågor socialt arbete.

  1. 6. “Jag lär mig om jag tycker att det är kul…” : En kvalitativ studie om elevers upplevelser av synligt och osynligt lärande i den styrda respektive fria leken på fritidshemmet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Julia Edström; Anna Sjöqvist; [2018]
    Nyckelord :Lek; synligt lärande; osynligt lärande; fritidshem; fri lek; styrd lek;

    Sammanfattning : Detta arbete behandlar upplevelsen av vad den fria respektive styrda leken lär elever på fritidshemmet utifrån elevernas eget perspektiv. Syftet med denna studie var att synliggöra elevers upplevelser av synligt och osynligt lärande i den fria och styrda leken på fritidshemmet. LÄS MER

  2. 7. Jämställdhet på byggarbetsplatsen : Social hållbarhet ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik

    Författare :Amra Lukac; Sigrid Gustavsson; [2018]
    Nyckelord :Social sustainability; equality; gender; management systems; macho culture; Social hållbarhet; jämställdhet; genus; ledningssystem; machokultur;

    Sammanfattning : Purpose: Mixed gender groups perform better, this makes the construction business more effective. Statistically speaking, there is no gender equality in the construction industry. LÄS MER

  3. 8. Ärlighet varar alltid längst. Eller? En kvalitativ studie om god intern kommunikation och ärlighet på arbetsplatsen.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Isabelle Brinkåker; [2013-12-12]
    Nyckelord :Kommunikation; intern kommunikation; god kommunikation; ärlighet; lögn;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur god intern kommunikation ser ut i verksamheter inom socialt arbete i Göteborg, Norra Hisingen, och om informanterna är nöjda med hur denna kommunikation tillämpas. Även synen på ärlighet kommer att undersökas för att se om det finns en koppling mellan ärlighet och god intern kommunikation. LÄS MER

  4. 9. Att berätta för att förstå. Om interaktionens, samarbetets och stöttningens roll i andraspråksundervisning med arbete med muntligt berättande som exempel.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Sofia Davydenko; [2013-07-29]
    Nyckelord :muntligt berättande; interaktion; samspel; stöttning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka interaktionens, samspelets och stöttningens betydelse i muntligt berättande för förmågan att på egen hand i skrift återge innehållet i en berättelse. Har det muntliga berättandet i interaktion och samarbete med en klasskamrat någon påverkan på inlärarnas skriftliga texter? Finns det några fördelar med att muntligt rekonstruera innehåll i en berättelse innan man börjar rekonstruera den skriftligt? För att få svar på dessa frågor och undersöka interaktionens, samspelets och stöttningens betydelse vid muntligt återberättande för skriftliga texter har jag valt att dels genomföra ett undervisningsförsök då vuxna andraspråksinlärare får arbeta med berättande texter och därefter rekonstruera dem och dels att genomföra kortare individuella intervjuer i syfte att ta reda på deltagarnas egna reflektioner kring muntligt återberättande. LÄS MER

  5. 10. Under eller efter tjänst. När är man säker? – En studie om Kriminalvårdares säkerhetsupplevelse.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete

    Författare :Madelene Olofsson; Alöna Saifulina; [2013]
    Nyckelord :kriminalvård; socialt arbete; hot; våld; trakasserier; privatliv;

    Sammanfattning : Tidigare forskning om förekomsten av hot, våld och trakasserier inom kriminalvården påvisar att detta är en förekommande faktor inom kriminalvårdens verksamhet. Genom policys om hur man skall arbeta ”personligt men inte privat” skapas ett ”vi och dem” perspektiv som påverkar den dynamiska säkerheten. LÄS MER