Sökning: "intervjuguide kommunikation organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden intervjuguide kommunikation organisation.

  1. 1. Specialpedagogens roll i elevhälsoteamet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Louise Wadenhammar; Camilla Grennert; [2024]
    Nyckelord :Elevhälsoteam; hälsofrämjande och förebyggande arbete; specialpedagogens yrkesuppdrag; tvärprofessionella team;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att bidra med kunskap om specialpedagogers upplevelse av sin roll i elevhälsoteamet och dess uppdrag. Studien vilar på en kvalitativ ansats där empirin samlats in med hjälp av en intervjuguide för att göra semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Åsidosätts anställdas behov i händelse av en kris? : En fallstudie kring situationsanpassat ledarskap vid kriser inom ett försäkringsbolag och dess påverkan på anställdas motivation.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Filip Nilsson; William Attersand; [2022]
    Nyckelord :Crisis management; situational leadership; motivation; Situationsanpassat ledarskap; krishantering; motivation;

    Sammanfattning : Title: Are the needs of the staff disregarded in the events of a crisis? Subtitle: A case study about situational management during a crisis at an insurance company and its effects on employee’s motivation Background: After reviewing previous research in the field, we have found in this paper that situational leadership promotes good crisis management, but how motivation is treated follows as a secondary priority. In crisis management within organizations, strategies are created by those who have a leading role, with the goal of going back to a "normal" business, as it was before the crisis, with a focus on adaptability and flexibility to how the transition is to be implemented. LÄS MER

  3. 3. Coronapandemins påverkan på organisationskulturen i ett globaliserat företag

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Cajsa Vutolen; Isabel Sandström; [2021]
    Nyckelord :Organizational Culture; National Culture; Globalization; Multinational organizations; Hofstede; Schein; Covid-19.; Organisationskultur; Nationalkultur; Globalisering; Multinationella organisationer; Hofstede; Schein; Covid-19.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att förstå hur organisationskulturen är uppbyggd i en globaliserad organisation med olika nationella kulturer och vidare hur motståndskraftig organisationskulturen är mot förändringar i en extern kris, för att svara på det framställdes två frågor. En fallstudie gjordes på ett globaliserat företag inom mjukvaruutvecklingsbranschen, stationerat i Sverige, USA och Singapore. LÄS MER

  4. 4. Kunskapsöverföring vid distansarbete : en studie om distansarbetets påverkan på kunskapsöverföring inom organisationer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Mia Kostoska; Lovisa Gustavsson; [2021]
    Nyckelord :kunskapsöverföring; distansarbete; kommunikation; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilka effekter medarbetare uppfattar att distansarbetet har haft på kunskapsöverföringen inom den organisation de arbetar. Studien genomfördes genom en kvalitativ metod där en halvstandardiserad intervjuguide användes. Totalt genomfördes sex intervjuer med medarbetare från olika organisationer. LÄS MER

  5. 5. Konsten att kommunicera hållbarhet inom en organisation : Hur kommuniceras arbetet med CSR internt inom ett företag i snabbmatsbranschen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Edqvist; Kajsa Ehn; [2020]
    Nyckelord :Intern kommunikation; hållbarhet; CSR; kommunikation;

    Sammanfattning : Hållbarhet har blivit en allt viktigare faktor för företag att ta hänsyn till i dagens samhälle. Företag har en press på sig från externa intressenter att arbeta med hållbarhet. Corporate social responsibility (CSR) är ett sätt för företag att jobba med hållbarhet. CSR innebär att ett företag tar ansvar utöver sin egna verksamhet. LÄS MER