Sökning: "intranät som informationssystem"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden intranät som informationssystem.
1. Inventering korskopplingsrum och switchar
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : I den här studien har en inventering av alla korskopplingsrum på Folktandvården Stockholm utförts. Målet var att ta reda på hur många av Folktandvårdens switchar som behövde bytas ut samt till vilken modell de skulle bytas ut. Resultatet blev att det är 49 stycken switchar som behövde bytas ut. LÄS MER
2. Användning av skuggsystem hos organisationer med sanktionerade intranätverk
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Företag och organisationer använder sig ofta av sanktionerade, specialanpassade IT-system för att hantera information och kontrollera sin verksamhet. När anställda frångår policys och riktlinjer kring användningen av dessa system kallas det Shadow IT, eller skuggsystem. LÄS MER
3. Rollens inverkan vid kravidentifiering : En jämförande studie om hur olika hierarkiska roller identifierar samt värderar krav på intranät
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : I denna uppsats jämför vi genom en Design Science- ansats krav på ett intranät utifrån två olika hierarkiska rollers - chef kontra medarbetare - synvinklar. Artefakten jämförelsen grundar sig på är en kravspecifikation vi tog fram åt ett medelstort IT-företag. LÄS MER
4. Improving the information architecture at Boliden Group
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Architects design physical structures to allow visitors to perform certain actions. The same idea can be applied to the digital landscape [18]. LÄS MER
5. OnBoard : Applikation för personalhantering
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologiSammanfattning : Detta projekt har, för företaget Gisys räkning, gått ut på att från grunden skapa en applikation som förenklar processen när en nyanställning sker i företaget. Med detta menas ett gränssnitt där man kan lägga upp nya personer, utskick av formulär där den kommande medarbetaren får fylla i uppgifter och önskemål, utskick av övriga mail och checklistor där ansvarig på Gisys kan bocka av vad som är gjort och inte. LÄS MER