Sökning: "intresse engelska F-3"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden intresse engelska F-3.

  1. 1. Stimulering och stöd i elevers tidiga läsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Klein; Klaudia Borsukiewicz; [2022]
    Nyckelord :läsutveckling; stimulering; stöd; stödstrukturer; utmaningar;

    Sammanfattning : Syftet med kunskapsöversikten är att undersöka hur lärare kan stötta och stimulera en god läsutveckling under tidiga årskurser. Den syftar till att granska och sammanställa existerande forskning gällande stimulering och stöd i elevers läsutveckling i årskurserna F-3. LÄS MER

  2. 2. Digitala verktyg i engelskundervisningen : En kvalitativ studie om lärares användning av digitala verktyg i engelskundervisningen för F-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Narmin Alzepare; Vanessa Bahar; [2021]
    Nyckelord :engelskundervisning i F-3; digitala verktyg; lärare; språkinlärning; lärarkompetens; didaktik;

    Sammanfattning : Vi lever i en digitaliserad värld där teknikanvändning blir allt vanligare för varje dag samtidigt som engelska är ett världsspråk. Därför är användningen av digitala verktyg i engelskundervisningen relevant, eftersom lärare använder tekniken för att stödjaspråkinlärning, förmedla information, förtydliga instruktioner och förhindra svårigheter. LÄS MER

  3. 3. Att vilja göra det man måste : En studie om unga elevers motivation till att lära sig engelska som främmande språk.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sara Liljengren; Hanna Rosander; [2019]
    Nyckelord :Motivation; lärande; engelska; främmande språk; tidigare år;

    Sammanfattning : För att öka elevers motivation är det av vikt att identifiera deras inställning till ämnet samt att skapa undervisning som motiverar och engagerar elever. Elevers motivation till att vilja lära sig engelska är ofta stark i grundskolans tidiga år, årskurs F-3, och därför är det väsentligt att grundlägga ett livslångt lärande och intresse för språk. LÄS MER

  4. 4. Olika vägar in i engelska : En fallstudie med fokus på hur lärandeaktiviteter används för att gynna engelskaspråkinlärning i årskurs 3 i svenska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Marielle Sundström; [2018]
    Nyckelord :Engelska som främmande språk; Årskurs F-3; Videografisk studie;

    Sammanfattning : Detta arbete är en fallstudie av videografisk natur som ger inblick i vilka aktiviteter och vilken typ av kommunikation som sker i en engelskalektion för de yngre åldrarna. Filmen gjordes i ett klassrum i årskurs 3 och gav inblick i hur en lektion kunde se ut och vilka aktiviteter som eleverna fick ta del av. LÄS MER

  5. 5. Digitala verktyg i engelskundervisning : Lärares användning av digitala verktyg i årskurs F-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Josephine Gyllensteen; [2017]
    Nyckelord :Digitala verktyg; engelskundervisning; grundskolan; språkutveckling; digitalt intresse;

    Sammanfattning : Digital teknik har tagit enorma framsteg i samhället sedan 1980-talet medan det engelska språket blivit ett världsspråk. Tillsammans med engelskan som världsspråk och ett digitaliserat samhälle har det också blivit nödvändigt för lärare att utveckla undervisningen för att motivera elever till att vilja lära sig det engelska språket. LÄS MER