Sökning: "jokela"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet jokela.

  1. 1. Praktisk kunskap i hörselrehabilitering : En interventionsstudie om muntlig instruktion och instruktionsfilm i hörselrehabilitering

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Ulrika Haglund; Rita Jokela Göböly; [2023]
    Nyckelord :Verbal instruction; instruction video; practical knowledge; rehabilitation; cognition; muntlig instruktion; instruktionsfilm; praktisk kunskap; rehabilitering; kognition;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att ge tydlig information till patienter är av stor betydelse inom hörselvården. Det finns olika kommunikationskanaler (muntliga, skriftliga, digitala) som vårdgivaren kan använda i hörselrehabiliteringen. LÄS MER

  2. 2. Reminding You to Purchase

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joel Andersson Eneberg; Pauli Jokela; [2021]
    Nyckelord :nostalgia marketing; purchase intention; self-referencing; consumer behavior; Business and Economics;

    Sammanfattning : The study aims to analyze the effect of nostalgia marketing on consumers’ purchase intention by investigating if nostalgia has a relationship with purchase intention, and if self-referencing has an interacting effect on the relationship. The research is conducted in a quantitative method with a deductive approach, designed as a cross-sectional experimental study containing four separate web-based surveys with different stimulus conditions. LÄS MER

  3. 3. Tysta barn i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares arbete med att stötta tysta barns språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Tarja Jokela; Paulina Bago; [2020]
    Nyckelord :språkutveckling; förskollärare; kommunikation; tysta barn; förskola;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur förskollärare arbetar i praktiken med tysta barns språkutveckling i förskolan, men också vilka utmaningar som förskollärare möter i detta arbete. Nio semistrukturerade intervjuer genomfördes i denna kvalitativa studie. LÄS MER

  4. 4. Antagonistisk marknadsföring, och de reaktioner det skapar i brand communities

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pauli Jokela; Emily Persson; August Samuelsson; [2020]
    Nyckelord :brand community; brand engagement; antagonistisk marknadsföring; oppositional brand loyalty; varumärkeslojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utforska och beskriva hur antagonistisk marknadsföring används i företagens reklamfilmer, samt analysera konsumentreaktioner som denna typ av marknadsföring väcker bland berörda brand communities med hjälp av det teoretiska perspektivet. Uppsatsen utgår från ett socialt konstruktionistiskt vetenskapligt förhållningssätt, med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  5. 5. Keeping up with the times : Technological change at work - the perspectives of Swedish workers aged 55-64

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Niklas Jokela; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ProblemIn a time of rapid technological change, many nations are simultaneously facing an ageing population. While new technological solutionsarefrequently introducedat workplaces, reports of ageism and older workers facing issueswithadapting to new technology frequently appear –thus creating a challenging situation for both managers and employees. LÄS MER