Sökning: "köpintentioner content marketing"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden köpintentioner content marketing.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Sahlstrand; Erik Starsmark; [2021]
    Nyckelord :Facebook; Marketing; Social media; Grocery store Supermarket; Communication; Facebook; Marknadsföring; Social media; Livsmedelsbutik; Kommunikation;

    Sammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER

  3. 3. Influencerupplevelse och dess effekt på konsumenter genom Instagram : En studie kring svenska influencers påverkan på konsumenters köpintentioner

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Linn Wilhelmsson; Patricia Matsson; [2018]
    Nyckelord :Influencer experience; Purchase intention; Instagram; Influencerupplevelse; Köpintentioner; Instagram;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle växer uppmärksamheten kring kända profiler på sociala medier i takt med att användandet av sociala medier ökar. Personer som blivit kända via sina sociala medier benämns ofta som influencers och ses som ett växande fenomen inom marknadsföring då de kan bidra till en ökad viral tillväxt för företag. LÄS MER