Sökning: "köpintentioner content marketing"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden köpintentioner content marketing.
1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER
2. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER
3. Influencerupplevelse och dess effekt på konsumenter genom Instagram : En studie kring svenska influencers påverkan på konsumenters köpintentioner
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle växer uppmärksamheten kring kända profiler på sociala medier i takt med att användandet av sociala medier ökar. Personer som blivit kända via sina sociala medier benämns ofta som influencers och ses som ett växande fenomen inom marknadsföring då de kan bidra till en ökad viral tillväxt för företag. LÄS MER