Sökning: "kampanj marknadsföring"
Visar resultat 26 - 30 av 58 uppsatser innehållade orden kampanj marknadsföring.
26. Co-Branding inom Modebranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Co-Branding inom Modebranschen- En undersökning av designsamarbetens inverkan på lågbudgetvarumärkens brand equity Seminariedatum: 16 januari 2014 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidat nivå, 15 högskolepoäng Författare: Anneli Stroucken och Maria Resare Handledare: Clara Gustavsson Nyckelord: Brand equity, co- branding, designsamarbeten, fast fashion, och varumärkesuppbyggnad. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken inverkan modebranschens designsamarbeten mellan lågbudgetföretag och exklusiva designers har på lågbudgetföretagens varumärkeskapital. LÄS MER
27. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER
28. Vad förväntade du dig egentligen? : En studie om förväntningar på gerillamarknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Inledning: En förväntning är en sinnesstämning som människor känner kring något eller någon innan de kommer i kontakt med objektet. Detta grundar sig i många fall i en positiv känsla över hur något kommer att bli och har vissa krav som den ämnar leva upp till. LÄS MER
29. Crowdfunding as an investment alternative - Why Crowdfunding?
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Today it is extremely hard to get funding for different projects trough the ordinary channels such as banks, VC or Business angels etc. In recent years this has opened up for other alternatives, one of them is Crowdfunding. LÄS MER
30. Vägen till en lyckad kampanj utan starka ekonomiska muskler : En rekommendation för kampanjarbete
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Sammanfattning Författare: Cecilia Wihlborg Titel: Vägen till en lyckad kampanj utan starka ekonomiska muskler – En rekommendation för kampanjarbete Kandidatuppsats: M Kand, 15 hp Handledare: Sven Ross Period: Vårterminen 2013 Problem/Bakgrund: Denna uppsats skrivs på uppdrag av bransch- och arbetsgivarorganisationen Glasbranschföreningen (GBF). Organisationen upplever ett behov av strategi, tips och råd för hur de ska arbeta med kampanjer framöver. LÄS MER