Sökning: "kamrat feedback"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kamrat feedback.
1. Formativ bedömning inom idrott och hälsa : En intervjustudie med gymnasielärare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning visar att arbete med formativ bedömning kan ha en stark effekt på lärandeprocessen både för lärare och elever. Denna form av bedömning delar ansvaret för lärandet till tre olika aktörer: lärare, elev och även kamrat som tillsammans ska stödja och fördjupa lärandet. LÄS MER
2. Att vara resurser för varandra : kamratbedömning i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Utgångspunkten för den här litteraturstudien är det sociokulturella perspektivet där lärandet sker i samspelet med varandra. Kamratbedömning delar samma utgångspunkt. Syftet med den här litteraturstudien är att sammanställa och analysera vad forskningen säger om kamrat-bedömningens effekter på matematiklärande. LÄS MER
3. Användning av Formativ bedömning i matematik för årskurs 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Denna studie behandlar lärarens uppfattning gällande formativ bedömning samt lärares användande av skolverkets uppsatta riktlinjer inom formativ bedömning. Den formativa bedömningens huvudsyfte är att eleverna ska ta ansvar för sitt eget lärande och då öka sin utveckling i det egna lärandet. LÄS MER
4. Formativ kamratbedömning i biologi
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Studien i detta arbete utfördes våren 2017 under min del av den verksamhetsförlagdautbildningen. Studien syftar till att ta reda på om elever som läser biologi pågymnasieskolan upplever att de skriver en bättre laborationsrapport omkamratbedömning används, samt att ta reda på hur elever upplever att lämna ifrånsig sin rapport för att få feedback av en klasskamrat. LÄS MER
5. Formativ bedömning i undervisning ur lärarperspektiv i ämnet svenska
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Formativ bedömning är en typ av bedömning som förbättrar elevernas lärande och förståelse och syftar till att rikta sig till elevers möjligheter snarare än att fokusera på betyg. Dessutom ger den svenska läroplanen 2011 tydlig vägledning att formativ bedömning bör ingå i skolan. LÄS MER