Sökning: "karlsson jakob"
Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden karlsson jakob.
16. Consumers' Attitudes Toward Sexual Appeal in Advertising
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : To use sexual messages in advertisements are becoming more common by each day, it is known as a method that can be highly effective to influence consumers’ attitudes. However, it is important to carefully consider how the appeal is used as high levels of sexual appeal can be perceived as unethical or offensive to consumers. LÄS MER
17. Demokratisering i Mongoliet - En empirisk prövning av linkage och leverage
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : I slutet av 80-talet talet sker en förändring i det rådande politiska systemet i Mongoliet. Efter Sovjetunionens fall och efter ca 80 år av kommunistiskt styre, beslutar Mongoliet om att anta en ny demokratisk konstitution i landet. LÄS MER
18. Sortimentmix eller sortimenttrix : Hur systembolagets minsta sortimentmix påverkar dryckeskonsumtionen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
19. Produktionseffektivisering med avseende på kapacitet och kapitalbindning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)Sammanfattning : Syftet med studien var att öka förståelsen kring vilka förbättringsmöjligheter som finns för att effektivisera en produktion i ett tillverkande företag med avseende på kapacitet och kapitalbindning. Studien har sedan lett till olika lösningar kring undersökningsfrågan där uppgiften var att effektivisera produktionen i ett tillverkande företag med avseende på kapacitet och kapitalbindning. LÄS MER
20. Känslan på andra sidan luren : Hur anställda upplever känslor i sitt dagliga arbete som kundtjänstmedarbetare
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Vi vill i detta arbete få en djupare insikt i hur kundtjänstmedarbetare upplever sitt arbete. Kundtjänstmedarbetare upplever ständigt känslomässiga krav från kunder och organisationen. LÄS MER