Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Länken mellan kedjeföretagande och tillväxt : En kvantitativ studie av sysselsättningstillväxt i svenska kedjeföretag

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Bianca Kasemi; Louise Eklund; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. En föränderlig butik : optimering av butikslayout för second hand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madelene Burman; Madeleine Thorell; [2017]
    Nyckelord :Layout; Second hand; Optimization; Layout; Second hand; Optimering;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to research how second hand stores can optimize their store layout. The delimitations have been restricted to the exterior, interior, layout and display variables within the design of layout design. Second hand is an increasingly growing industry that a lot of people have different opinions about. LÄS MER

  3. 3. Detaljhandelns användande av frontlinjepersonalen, som betydelsefull faktor för kundrelationer och skapande av intäkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Tim Pihiven; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att komma fram till om kedjeföretag inom detaljhandeln intagit ett serviceperspektiv, där fokus ligger på relationer. Detta genom att undersöka hur aktörerna använder sin frontlinjepersonal. LÄS MER

  4. 4. Butikspersonalens textila materialkännedom : En studie om butikspersonalens kunskap om textila material

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefine Folkesson; Emma Kristoffersson; [2015]
    Nyckelord :Kundgap; kunskap; SERVQUAL; textila material; butikspersonal; servicekvalitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle råder det ofta en bristande kunskap hos butikspersonal gällande textila material, och de har ofta problem med att besvara kundernas frågor gällande exempelvis krympning, fällning eller tvättråd. För att en butik ska kunna utmärka sig från e-handeln är det av största vikt att personalen är experter på dessa frågor. LÄS MER

  5. 5. Utbildning och användandet av personlig försäljning

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :REBECCA STRÖMBERG; LINA SVENSSON; [2013]
    Nyckelord :Service; Kedjebutik; Konkurrensmedel; Sexhörningen; Säljprocessen; Kundbemötande; Personlig försäljning; Personalutbildning; Pedagogiska processen;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur kedjeföretag inom mode utbildar sin butikspersonal inom personlig försäljning och hur personlig försäljning används i säljprocessen i kedjebutiker inom dammode. I den teoretiska referensramen beskrivs sambandet mellan personalen i butiken och den service som en butik kan erbjuda. LÄS MER