Sökning: "knowledge society unesco"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden knowledge society unesco.
1. BUILDING RELATIONS WITH NATURE BY DESIGN METHODS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : Culture, art, and design can help us as a society and for each earthling to reflect on the ambivalent relationship between nature and humans in the Anthropocene by raising the critical question of how we can build more sustainable relations with nature through design. Respectively, this project documentation informs about my graduation project within the MFA embedded design program at HDK-Valand, focusing on design, organization, and sustainability. LÄS MER
2. Att levandegöra texten : En studie av texter i utställningsmiljö
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta är ett examensarbete inom Informationsdesign med inriktning textdesign. Studien tar sin utgångspunkt i Svenska Unescorådets: Rekommendation om skydd för och främjande av museer och samlingar, deras mångfald samt roll i samhället (2015). LÄS MER
3. The Role of Public Libraries in the Promotion of Sami Rights in Sweden : A Normative Perspective
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)Sammanfattning : According to 2§ of the Swedish Library Act, libraries shall work towards the development of a democratic society by spreading knowledge and providing people with the possibility to form their own opinions (SFS, 2013:801). It’s a natural consequence that Sweden’s national minorities are not provided with the same amount of services as the majority community, however the extent of how much space the minorities ought to be given in public libraries is a relatively unexplored research topic. LÄS MER
4. Hållbar kulturarvsturism i Visby : En diskursanalys av utvecklingsplaner för världsarvet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : Introduction: This is a two years master's thesis in Museum and Cultural Heritage Studies. The purpose of this thesis was to critically examine discourses of sustainable cultural tourism, and how different sustainability dimensions and ideals can coexist and be applied in practice. LÄS MER
5. Medie- informationskunnighet (MIK) i förskolan : En fenomenologisk undersökning om förskollärares uppfattningar, kompetenser och förutsättningar att införa medie- informationskunnigheten (MIK) i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/PedagogikSammanfattning : Abstract Title: Media and Information Literacy (MIL) in kindergarten: A phenomenological study of preschool teachers' perceptions, competencies and preconditions for the introduction of media information literacy (MIL) in preschool. Author: Paramaporn Erdtman Instructor: Janne Kontio Autumn Term 2016 Various studies have shown that there has been a great increase in the use of digital media for children of all ages, especially children of preschool age. LÄS MER