Sökning: "kreativitet i skolan"

Visar resultat 16 - 20 av 218 uppsatser innehållade orden kreativitet i skolan.

  1. 16. Exploring the Impact of Virtual Environments on the Creativity of Remote Designers During Brainstorming

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ritty Thomas; [2023]
    Nyckelord :multi-user virtual reality; creativity; remote collaboration; idea generation; challenges; multi-användar-virtuell verklighet; kreativitet; fjärrsamarbete; idégenerering; utmaningar;

    Sammanfattning : The growing adoption of virtual reality (VR) technologies has sparked interest in exploring their impact on creativity and remote collaboration within design processes. This study investigates the influence of different virtual environments on creative outputs and collaborative dynamics among designers. LÄS MER

  2. 17. Entreprenörskap på ekonomiprogrammet : - en jämförande studie av hur tre gymnasieskolor realiserar praktiskt företagande på ett teoretiskt program

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Gustafsson Maria; [2023]
    Nyckelord :Företagsekonomi; entreprenörskap; praktiskt företagande; handlingskraft; bollplank; coach och process.;

    Sammanfattning : Dagens samhälle står inför en stor utmaning att möta det entreprenöriella behovet av drivkrafter som för svenskt näringsliv framåt. Skolverket (2022b) beskriver vikten av en entreprenöriellt präglad skola som ger elever möjlighet till kreativitet och skapande. LÄS MER

  3. 18. Distansarbete och dess påverkan på motivation och kreativitet i produktutvecklingsprocessen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lydia Hermansson; Iris Jönsson; Sara Tegström; [2023]
    Nyckelord :Teleworking; Product development; Motivation; Creativity; Distansarbete; Produktutveckling; Motivation; Kreativitet;

    Sammanfattning : Distansabete är ett ständingt växande fenomen som idag är vanligt i flera olika branscher och förekommer därför ofta vid produktutveckling. Det kan innebära möjlighetför de anställda att bestämma sina egna arbetstider, arbeta hemifrån några dagar i veckan eller att man kan arbeta helt och hållet från en annan plats i världen. LÄS MER

  4. 19. Co-creating Futures for Integrating Generative AI into the Designers’ Workflow

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victoria Popova; [2023]
    Nyckelord :Generative AI; Co-design; Design fiction; HCI research; Generativ AI; Co-design; Designfiktion; MDI-forskning;

    Sammanfattning : In recent years Generative AI tools have become increasingly ubiquitous and have given rise to much discussion concerning their impact on jobs, both in personal use and corporate settings. Despite Generative AI being a rapidly growing field, there is currently an existing research gap regarding the adoption of these tools across different domains. LÄS MER

  5. 20. Kreativitet och digitala verktyg i bildämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Khalil Afa; [2023]
    Nyckelord :Kreativitet; digitala verktyg; bildämne;

    Sammanfattning : Den ökande tillgången på digitala resurser i skolan och vad de eventuellt kan tillförabildundervisningen, bildämnets särart, som innebär estetiska uttrycksformer genom bild ochhur detta utförs, ligger till grund för intresset för den här studien.Syftet med studien är att undersöka en professionsrelevant kunskap om digitala redskapsbetydelse i bildämnet. LÄS MER