Sökning: "kund behov"

Visar resultat 11 - 15 av 330 uppsatser innehållade orden kund behov.

  1. 11. Potential benefits of implementing demand response into Vattenfall’s district cooling grid in Uppsala, Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Magdalena Guerrero Wretljung; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Lately, there has been an increased cooling demand in Vattenfall’s district cooling (DC) network in Uppsala, Sweden. This especially occurs on warmer summer days, during so-called peak demand periods, where there is limited cooling capacity combined with limited distribution capacity in the network. LÄS MER

  2. 12. Delivering the undefined: The value potential of digital twins : A qualitative study on digital twins in the Swedish AEC/FM industry

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Marcus Lövgren Moazzami; Marina Brandt; [2023]
    Nyckelord :Digital twin; Value Co-creation; Service Dominant logic; BIM; Digital platform; Digitalisation; Digital tvilling; samskapande av värde; Service Dominant logic; BIM; Digital plattform; Digitalisering;

    Sammanfattning : The megatrend of digitalisation is transforming society, individuals, companies, and industries through the widespread adoption of new digital technologies. Among the emerging technologies, digital twin technology is regarded as a key enabler of digital transformation in the Architecture, Engineering, Construction, and Facility Management (AEC/FM) industry, where the transition from BIM to digital twins is primarily driven by the emergence of big data. LÄS MER

  3. 13. "Hej, nu är jag här och tigger igen" : En kvalitativ studie om skam och ekonomiskt bistånd.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Emilia Catibusic; Ukabed Sheybani; [2023]
    Nyckelord :social worker; social assistance; claims; shame; socialsekreterare; ekonomiskt bistånd; bidrag; skam;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka socialsekreterares föreställningar om skamkänslor hos kunder på ekonomiskt bistånd. För att uppnå studiens syfte valdes en kvalitativ metod i form av intervjuer med fem socialsekreterare. LÄS MER

  4. 14. Ledarskapets betydelse i tjänsteinnovationer

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Persson; Marlene Blüme Garcia; [2023]
    Nyckelord :tjänsteinnovation; innovationsprocessen; ledarskap; ledaregenskaper;

    Sammanfattning : För att klara av den höga konkurrens som råder mellan olika organisationer krävs att företag fortsätter utveckla attraktiva värdeerbjudanden. Många företag är tjänsteföretag och ett sätt att fortsätta utveckla sitt värdeerbjudande mot kund är genom tjänsteinnovationer. LÄS MER

  5. 15. Bygglovsprocessens digitalisering: En undersökning av sambandet med handläggningstid och NKI

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Björn Bergman; Elin Carnebrink; [2023]
    Nyckelord :automation; building permit process; digitalization; efficiency; e-service; processing time; overall customer satisfaction index; robot; automatisering; bygglovsprocessen; digitalisering; effektivisering; e- tjänst; handläggningstid; NKI; robot;

    Sammanfattning : Rapporten syftade till att lägga en grund för hur en undersökning om digitaliseringens påverkan på handläggningstid och nöjd-kund-index, NKI, utföras i bygglovsprocessen. Bygglovsprocessen är en komplex process där olika faktorer kan påverka kvaliteten och effektiviteten i processen. LÄS MER