Sökning: "kund behov"

Visar resultat 6 - 10 av 330 uppsatser innehållade orden kund behov.

  1. 6. Kunder, användare och medborgare: En undersökning av deltagarkonfigurationer i offentlig sektor. : En undersökning av deltagarkonfigurationer i svensk offentlig sektor.

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Vestergren Linus; [2023]
    Nyckelord :Public participation; participant configurations; digitization; Offentligt deltagande; deltagarkonfigurationer; digitalisering;

    Sammanfattning : A reform to a digitized public sector is underway. The purpose of this is to offer a simpler, more open, and more efficient service to all citizens. To create solutions that meet all the needs of citizens, public participation should be included in the development process. LÄS MER

  2. 7. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Eric Fredén; Emil Leidelof; [2023]
    Nyckelord :Business Model; value creation; value dimensions; customer needs; service logic; sustainability; energy provider; Affärsmodell; värdeskapande; värdedimensioner; kundbehov; servicelogik; hållbarhet; energi-leverantör;

    Sammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER

  3. 8. Kritiska framgångsfaktorer och en designad processkarta för att minska tvetydigheter under kravinsamlingsprocessen ur ett kund–systemleverantörsperspektiv : En entreprenöriellt inriktad fallstudie av ett kund-projekt hos Redpill Linpro

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emelie Anteryd; [2023]
    Nyckelord :ambiguity; requirement gathering process; key success factors; requirements; communication; entrepreneurial approach; case study; system development project; tvetydigheter; kravinsamlingsprocess; framgångsfaktorer; krav; kommunikation; entreprenöriell ansats; fallstudie; systemutvecklingsprojekt;

    Sammanfattning : I takt med att samhället digitaliseras ökar dramatiskt efterfrågan på systemutvecklingsprojekt samtidigt som hanteringen av kundernas krav och behov är mycket utmanande. Tvetydigheter under kravinsamlingsprocessen är ett aktuellt problem som inte sällan bidrar till en lägre framgångsgrad när det gäller systemutvecklingsprojekt. LÄS MER

  4. 9. The startup journey from idea to first Proof of concept - customer : A multiple case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rita Blomstersjö; Axel von Grothusen; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Proof of concept; Customer acquisition; B2B; Startup; Sell first - Build later.; Entreprenörskap; Produkt validering; Kundförvärv; B2B; Startup; Sälj först - bygg sen.;

    Sammanfattning : Startups within the tech field are incraesingly using proof of concept (POC) customers as a partner when developing new products and services as this enables them to sell the product before building it, ensuring that the product they are developing is aligned with the market needs before making it avaliable to a wider market. Becasue of the positive results that designing and developing new products together with users and customers have shown, the acqusition of POC customers has become a crucial step in the product development process for many startups. LÄS MER

  5. 10. Integrationen av unga och nyblivna konsulter i en trepartsrelation : En kvalitativ studie om hur unga nyblivna konsulter upplever sin integration med både kund- och konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Ida Widén Gatehag; Emilija Zivanovic; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bemanningsbranschen är en växande bransch i Sverige, unga personer är överrepresenterade och konsulter verkar i en trepartsrelation där konsultföretaget har ett arbetsgivaransvar, och kundföretaget ett arbetsledaransvar. Till följd av detta och en ökad rörlighet på arbetsmarknaden finns ett utökat behov av en gedigen integrationsprocess. LÄS MER