Sökning: "kund upplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden kund upplevelse.

  1. 1. Den värdebaserade vårdens upplevelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ster Arafat; Christa Maria Raheb; [2023]
    Nyckelord :Value-based healthcare; healthcare; patient; caregivers; customer; Värdebaserad vård; sjukvården; patient; vårdgivare; kund;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur införandet av managementkonceptet värdebaserad vård upplevs av vårdgivare respektive patienter. Vi vill även undersöka hur arbetet med värdebaserad vård påverkar kvaliteten av vården. LÄS MER

  2. 2. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ilham Memic; Erika Bosakova; [2023]
    Nyckelord :Characteristics; real estate agent; expectation; customer; preference.; Egenskaper; fastighetsmäklare; förväntningar; kund; preferens.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER

  3. 3. Integrationen av unga och nyblivna konsulter i en trepartsrelation : En kvalitativ studie om hur unga nyblivna konsulter upplever sin integration med både kund- och konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Ida Widén Gatehag; Emilija Zivanovic; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bemanningsbranschen är en växande bransch i Sverige, unga personer är överrepresenterade och konsulter verkar i en trepartsrelation där konsultföretaget har ett arbetsgivaransvar, och kundföretaget ett arbetsledaransvar. Till följd av detta och en ökad rörlighet på arbetsmarknaden finns ett utökat behov av en gedigen integrationsprocess. LÄS MER

  4. 4. Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen : En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Samer Salman; Ali Mourad; [2023]
    Nyckelord :Lending process; digitization; private sector; corporate sector; risks; customer satisfaction; credit assessment; relationship-based and transaction-based lending.; Kreditgivningsprocess; digitalisering; privatsidan; företagssidan; risker; kundnöjdhet; kreditbedömning; relations- och transaktionsbaserad kreditgivning.;

    Sammanfattning : Huvudtitel: Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen Undertitel: En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi – FÖ8015, 15 hp. Författare: Ali Mourad och Samer Salman Nyckelord: Kreditgivningsprocess, digitalisering, privatsidan, företagssidan, risker, kundnöjdhet, kreditbedömning, relations- och transaktionsbaserad kreditgivning. LÄS MER

  5. 5. De kom, de klickade, de övergav

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Kim Thurow; [2022]
    Nyckelord :webbstatistik; e-handel; övergivna kundkorgar; logistisk regression; B2C; köpresa; digital analys; retail; statistik.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER