Sökning: "företagssidan"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet företagssidan.

  1. 1. Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen : En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Samer Salman; Ali Mourad; [2023]
    Nyckelord :Lending process; digitization; private sector; corporate sector; risks; customer satisfaction; credit assessment; relationship-based and transaction-based lending.; Kreditgivningsprocess; digitalisering; privatsidan; företagssidan; risker; kundnöjdhet; kreditbedömning; relations- och transaktionsbaserad kreditgivning.;

    Sammanfattning : Huvudtitel: Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen Undertitel: En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi – FÖ8015, 15 hp. Författare: Ali Mourad och Samer Salman Nyckelord: Kreditgivningsprocess, digitalisering, privatsidan, företagssidan, risker, kundnöjdhet, kreditbedömning, relations- och transaktionsbaserad kreditgivning. LÄS MER

  2. 2. Bang for the Buck : Achieving effective shareholder engagement through dialogues

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ylvali Busch; [2020]
    Nyckelord :Shareholder engagement; engagement dialogues; equity funds; corporate sustainability; Aktieägarinflytande; påverkansdialoger; hållbara företag; aktivt förvaltade aktiefonder;

    Sammanfattning : The consolidation of corporate ownership into the hands of large institutional investors has resulted in growing expectations that actors in the financial system should leverage their positions of ownership to improve corporate sustainability. In other words, institutional investors are expected to take a greater responsibility for the transition towards a greener economy by becoming active owners. LÄS MER

  3. 3. Affärssystemets roll i bankers kreditbedömningar : En studie om hur relationsfaktorer påverkar affärssystemets roll vid kreditbedömares beslutsfattning och riskhantering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Emil Björkman; Magnus Skytt; [2014]
    Nyckelord :Credit assessments; Enterprise Resource Planning; banking; risk management; decision making; relationship factors; : Kreditbedömning; affärssystem; bank; riskhantering; beslutsfattning; relationsfaktorer;

    Sammanfattning : Kreditbedömningar vid lån är en riskabel process för banker, vid felaktiga kreditbedömningar riskerar de inte bara sin egen lönsamhet utan det kan även påverka samhället finansiellt. En banktjänsteman baserar sin kreditbedömning på både finansiell- och icke finansiell information, banktjänstemännen har även möjlighet att använda affärssystem som ett datoriserat beslutsstöd vid sin kreditbedömning. LÄS MER

  4. 4. Vad kostar det att marknadsföra sig gratis?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Tommy Säl; Kristian Persson; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; sociala bruset; sociala medier; Facebook; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Med vår studie vill vi belysa de potentiella nackdelarna som finns med att marknadsföra sig som företag via Facebook. I och med webb 2.0 och den sociala revolutionen, där alla kan dela med sig av vad de vill när de vill, så ökar mängden data så pass mycket att markandsförare måste lära sig hantera detta. LÄS MER

  5. 5. En jämförande analys av privat- och företagssidan gällande relationer och kundlojalitet på Swedbank i Sandviken

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hanna Mattila; Karolin Karlström; [2011]
    Nyckelord :Service; kundrelation; kundlojalitet; Swedbank;

    Sammanfattning :  Abstract  Titel: En jämförande analys av privat- och företagssidan gällande relationer och kundlojalitet på Swedbank i Sandviken Nivå: D-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Karolin Karlström och Hanna Mattila                            Handledare: Aihie Osarenkhoe Datum: Januari 2011 Syfte: Vårt syfte med studien är att studera skillnader i service vad gäller kundrelationer och kundlojalitet på privat- och företagsavdelningen på Swedbank i Sandviken. Vi undersöker om det förekommer skillnader mellan relationer och service till kunderna samt jämför lojaliteten mellan bank och kund på privat- respektive företagssidan. LÄS MER