Sökning: "företagssidan"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet företagssidan.
1. Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen : En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Huvudtitel: Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen Undertitel: En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi – FÖ8015, 15 hp. Författare: Ali Mourad och Samer Salman Nyckelord: Kreditgivningsprocess, digitalisering, privatsidan, företagssidan, risker, kundnöjdhet, kreditbedömning, relations- och transaktionsbaserad kreditgivning. LÄS MER
2. Bang for the Buck : Achieving effective shareholder engagement through dialogues
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The consolidation of corporate ownership into the hands of large institutional investors has resulted in growing expectations that actors in the financial system should leverage their positions of ownership to improve corporate sustainability. In other words, institutional investors are expected to take a greater responsibility for the transition towards a greener economy by becoming active owners. LÄS MER
3. Affärssystemets roll i bankers kreditbedömningar : En studie om hur relationsfaktorer påverkar affärssystemets roll vid kreditbedömares beslutsfattning och riskhantering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Kreditbedömningar vid lån är en riskabel process för banker, vid felaktiga kreditbedömningar riskerar de inte bara sin egen lönsamhet utan det kan även påverka samhället finansiellt. En banktjänsteman baserar sin kreditbedömning på både finansiell- och icke finansiell information, banktjänstemännen har även möjlighet att använda affärssystem som ett datoriserat beslutsstöd vid sin kreditbedömning. LÄS MER
4. Vad kostar det att marknadsföra sig gratis?
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Med vår studie vill vi belysa de potentiella nackdelarna som finns med att marknadsföra sig som företag via Facebook. I och med webb 2.0 och den sociala revolutionen, där alla kan dela med sig av vad de vill när de vill, så ökar mängden data så pass mycket att markandsförare måste lära sig hantera detta. LÄS MER
5. En jämförande analys av privat- och företagssidan gällande relationer och kundlojalitet på Swedbank i Sandviken
Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstract Titel: En jämförande analys av privat- och företagssidan gällande relationer och kundlojalitet på Swedbank i Sandviken Nivå: D-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Karolin Karlström och Hanna Mattila Handledare: Aihie Osarenkhoe Datum: Januari 2011 Syfte: Vårt syfte med studien är att studera skillnader i service vad gäller kundrelationer och kundlojalitet på privat- och företagsavdelningen på Swedbank i Sandviken. Vi undersöker om det förekommer skillnader mellan relationer och service till kunderna samt jämför lojaliteten mellan bank och kund på privat- respektive företagssidan. LÄS MER