Sökning: "kursansvarig"

Visar resultat 11 - 15 av 111 uppsatser innehållade ordet kursansvarig.

  1. 11. "EN LAJK KAN BETYDA TUSEN ORD" En kvalitativ studie om hur unga upplever Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Matilda Boberg; Jacob Hammar; [2018-02-12]
    Nyckelord :Uses and gratifications; social media; instagram; gratification sought; gratification obtained; interactivity; qualitative interviews; feature; control; function.;

    Sammanfattning : Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärld Grundnivå Ht 2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidor: 47 Ord: 19 032 Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för hur unga upplever Instagram. Teori: Uses & gratifications Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Material: Elva kvalitativa samtalsintervjuer med respondenter i åldrarna 19-25 år. LÄS MER

  2. 12. Rewrites i dagens “nyhetsfabriker” en kvantitativ innehållsanalys på unikt och delat medieinnehåll i två storstadstidningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Kristoffer Elisson Snygg; Viktor Johansson; [2018-02-12]
    Nyckelord :Rewrite; nyhetsbyråmaterial; morgontidning; delat medieinnehåll; unikt medieinnehåll; medielogik; journalistikens kommersialisering; nyhetskriterier; nyhetsfabrik;

    Sammanfattning : Titel: Rewrites i dagens ”nyhetsfabriker” English title: Rewrites in modern-day ”news factories” Författare: Kristoffer Elisson Snygg & Viktor Johansson Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet Nivå: Grundnivå Termin: Ht 2017 Handledare: Nicklas Håkansson Kursansvarig: Malin Sveningson Sidor: 52 Antal ord: 15 729 Syfte: Att över tid undersöka graden av unikt respektive delat medieinnehåll i två svenska storstadstidningar. Hypotes: Under en åttaårsperiod (2009-2013-2017) har det delade medieinnehållet i Göteborgs-Posten och Svenska Dagbladet ökat. LÄS MER

  3. 13. Unik, precis som alla andra En studie av svenska kommuners arbete med att legitimera och särskilja sig i sin rekryteringskommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elin Adermalm; Fanny Wetterdal; [2018-02-12]
    Nyckelord :Kommunikation; rekryteringskommunikation; kommuner; rekrytering; legitimitet; särskiljning;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT17 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 43 sidor Antal ord: 16 104 ord exklusive bilagor Syfte: Syftet är att undersöka hur rekryteringskommunikation hos svenska kommuner kommer till uttryck. Detta satt i relation till det dilemma som uppstår mellan kraven på likhet som institutionella ramar ställer, och de fördelar som kan uppnås genom att framstå som en unik arbetsgivare. LÄS MER

  4. 14. Bilden av BoStaden EN KVALITATIV TEXTANALYS AV BOSTAD2021 EXTERNA KOMMUNIKATION

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Isaksson; Fia Rönnquist; Jonas Sverneborn; [2018-02-12]
    Nyckelord :Gentrifiering; BoStad2021; Kreativa klassen; Narrativitet; Entreprenörsurbanism; Innehållsanalys; Bostadsmarknad; Semiotik;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskapsprogrammet Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2017 Handledare: Orla Vigsö Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 60 Antal ord: 16 200 Syfte: Beskriva och analysera hur boende, bostäder och bostadsområden presenteras i byggaktörers marknadsföringsmaterial för nybyggnationer i samband med BoStad2021. Teori: Gentrifiering, den kreativa klassen och narrativitet. LÄS MER

  5. 15. FEAR AND LOATHING IN HUSARÖ En kvalitativ studie av Anders Borgs kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hravn Forsne; Elin Jedefeldt; [2018-02-12]
    Nyckelord :Image repair; Retorisk situation; Anders Borg; Kriskommunikation; Skandal;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats: 15 hp Program och/eller kurs: MK 1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2017 Handledare: Orla Vigsø Kursansvarig: Malin Svenningsson Sidantal: 42 Antal ord: 14132 Syfte Syftet med studien är att pröva om kombinationen av image repair-teorin och teorin om den retoriska situationen kan bidra till att skapa förståelse för ett krisförlopp. Teori: Image repair-teori och teorin om den retoriska situationen Metod: Kvalitativ textanalys Material: 22 artiklar från under perioden 3:e - 8:e augusti 2017 Resultat Studien visar att genom att kombinera image repair-teorin och teorin om den retoriska situation går det att se vilka begränsningar och möjligheter som finns beroende på påträngande problem. LÄS MER