Sökning: "lärospel"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet lärospel.

  1. 21. GRÄNSNITTETS INTERAKTIVA IKONER : Grafisk utformning för bättre användarförståelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gustav Rangmar; [2014]
    Nyckelord :grafik; användargränssnitt; ikon; kommunikation; spel;

    Sammanfattning : Det här arbetet undersöker hur klickbara ikoner i spel grafiskt borde utformas för att mest effektivt kommunicera sin funktion till spelaren. De riktlinjer som används för detta utgår främst från forskning kring människors interaktion med datorer och kognitiv perception. LÄS MER

  2. 22. Engagemang, prestation och kön i lärospel : Påverkar de varandra?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap; Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Lundström; [2012]
    Nyckelord :engagemang; lärospel; prestation; lärande agenter;

    Sammanfattning : Att öka engagemang och inlärning är syftet med att integrera en pedagogisk agent i många spel. Detta fungerar väldigt bra, studier har visat att agenterna påverkar användares engagemang i lärsystemet och det påverkar även prestationen i lärsystemet och minnet för det användaren lärt sig. LÄS MER

  3. 23. Prestation, intresse, engagemang, uppskattning : Skillnader i upplevelse av en virtuell lärmiljö mellan matematiskt hög- och lågpresterande elever

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Robin Ljunglöv; [2011]
    Nyckelord :Virtual learning environments; Digital learning environments; Digital teaching; Digital learning; Learning technology; Pedagogical software; Digital learning games; Pedagogical games; Pedagogical virtual agents; Pedagogical agents; Virtual agents; Animated agents; Conversational agents; Teachable agents; Conversational pedagogical agents; Pedagogical conversational agents; Conversational social agents; Social conversational agents; Conversational agents; Chatbots; K2D2; High-achieving students; High achievers; Low-achieving students; Low achievers; Mathematical achievments; Technology in school; Virtuella lärmiljöer; Digitala lärmiljöer; Digitala läromedel; Lärteknologi; Pedagogisk mjukvara; Digitala lärospel; Pedagogiska spel; Pedagogiska virtuella agenter; Pedagogiska agenter; Virtuella agenter; Animerade agenter; Konversationsagenter; Lärande agenter; Konverserande pedagogiska agenter; Pedagogiska konversationsagenter; Konverserande sociala agenter; Sociala konversationsagenter; Konversationsagenter; Chatbots; K2D2; Passivitetsmodellen; Högpresterande elever; Lågpresterande elever; Elevers prestation; Matematisk prestation; Teknik i skolan;

    Sammanfattning : Digitala läromedel blir ett vanligare inslag i skolgången då ny teknologi erbjuder tidigare okända pedagogiska möjligheter. Denna uppsats undersöker hur elever som använder ett digitalt läromedel i form av en virtuell lärmiljö för matematiklärande upplever denna lärmiljö. LÄS MER

  4. 24. Effekt av gameplay på lärande

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Petter Nordqvist; [2010]
    Nyckelord :Gameplay; Flow; Lärande; Motivation; Japanska; Kanji;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att försöka determinera vilken effekt mer avancerade gameplaymoment i serious games har på inlärning. Bakgrunden går igenom nyckelbegreppen gameplay och varför mer avancerat gameplay kan leda till mer effektiva lärospel tack vare förbättrat flow. LÄS MER

  5. 25. Lärospel för barn med autism

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Jessica Prytz; [2008]
    Nyckelord :Lärospel; Människa-dator-interaktion; Inlärning; Barn med autism; Datorspel;

    Sammanfattning : Idag är datorn en självklarhet i de flesta hem. Ökningen i användandet av datorspel hos barn väcker intresset över hur bra så kallade lärospel fungerar för yngre barn. De spel som finns idag är utvecklade för att passa normalstörda barn. LÄS MER