Sökning: "learner strategies"
Visar resultat 21 - 25 av 56 uppsatser innehållade orden learner strategies.
21. Konsten att bedöma kunskaper hos elever i grundsärskolan : En intervjustudie med lärare som tar emot nya elever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Denna studies syfte är att beskriva hur lärare i grundsärskolan ser på sitt bedömningsuppdrag isamband med att nya elever tas emot i verksamheten. I grundsärskolan undervisas elever som pågrund av en intellektuell funktionsnedsättning (IF) inte bedöms ha förutsättningar att uppnågrundskolans kunskapskrav. LÄS MER
22. VARIABELNS MÅNGFASETTERADE TVETYDIGHETEREn studie kring begreppets historia, elevers svårigheter och lärares möjligheter
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : In this literature study I have sought answers to the following questions: “How did today’s variable categories come into existence?” and “What difficulties do today’s students face when working with variables and what possibilities do teachers have in dealing with those difficulties?” The questions originate from the fact that the algebraic variable is found in several different contexts. Contexts which are likely to contribute to confusion arising when students, and often even teachers, are asked to motivate what the variable stands for in a given problem. LÄS MER
23. Understanding students' use of learning strategies through visualizations : A usability study
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Det svenska skolsystemet genomgår en digitaliseringsprocess. I och med digitaliseringen har ett starkt intresse av att utforska olika typer av lärodata via olika läroplattformar utvecklats. För att analysera sådan data kan man ta hjälp av Learning Analytics (LA). LÄS MER
24. INTERACTIVE AND MULTIMEDIA-BASED DIGITAL TEXTBOOKS FOR FLIPPED LEARNING
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The aim of this study was to explore the practices and challenges of teachers using interactive and multimedia-based Digital Textbooks (DT) in International Baccalaureate Science Diploma Programs (IBDP) and investigate whether they could support student-centered learning methods such as Flipped Learning (FL). Theory: The study employed Activity Theory to investigate activities of teachers in their school environments. LÄS MER
25. A Pricing Model for AIaaS : An analysis of a new AI personalization product within the edtech space
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : As pricing is vital for an organization’s marketing strategy, it is a significant area to consider for companies offering new products where Artificial Intelligence as a service (AIaaS) is provided. The purpose of this study was to investigate possible pricing models for an AIaaS product. The study was delimited to the edtech industry. LÄS MER