Sökning: "learning from experience"
Visar resultat 1 - 5 av 1971 uppsatser innehållade orden learning from experience.
1. Apprentissage et authenticité en français langue étrangère (FLE) – une étude sur l'effet motivationnel d'un échange linguistique
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : For today's knowledge seekers, understanding the world around us is crucial. Being able to understand other cultures and different people's lifestyles, customs and practices opens up to a deeper understanding of the world and enriches us as individuals. Language is a big part of this. LÄS MER
2. Läs- och skrivsvårigheter/dyslexi inte en självklarhet för lärare i grunskolan : Lärares erfarenheter av att möta elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi i grunskolans tidigare åldrar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : All children have the right to an equitable education based on their different prerequisites.Schools should give all pupils the opportunity for a well-functioning education. Pupils whohave any form of reading and writing difficulties have the right to adaptation based on theirindividual needs and prerequisites. LÄS MER
3. Dealing With The Unexpected in Prehospital Patientcare: The Lived Experience Of EMS Clinicians
Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och SamhällssäkerhetSammanfattning : Background In prehospital patient care, numerous patients are examined, treated, and transported. Some are acutely seriously ill, while others, though not acutely ill, necessitate ambulance transport due to their inability to do so independently. Among the latter group, patients may be sicker than initially estimated. LÄS MER
4. Barns perspektiv på digital högläsning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how a selected group of children experience the use of audiobooks. The study is focused on children's reflections about audiobooks and read-aloud, with the increasing popularity of audiobooks in society. LÄS MER
5. Språkbarriärer i förskolan : En kvalitativ studie utifrån förskollärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : En förutsättning för lärande i förskolan är god kommunikation och att skapa trygghet för barnen. Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur man kan minska/undvika språkbarriärer i förskolan genom att ge exempel på hur förskollärare uttrycker att de möter barn med annat modersmål. LÄS MER