Sökning: "leisure centre"

Visar resultat 1 - 5 av 115 uppsatser innehållade orden leisure centre.

  1. 1. Det dubbla uppdraget –    en kvalitativ studie om synen på fritidshemmets uppdrag hos fritidshemslärare och skolledare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Ida Lindqvist; Emilia Lundberg; [2023]
    Nyckelord :professional role; leisure center; educator; assignment; teacher; school leader; yrkesroll; fritidshem; pedagog; uppdrag; lärare; skolledare;

    Sammanfattning : In our qualitative study, we have described what the after-school teacher and her double roles are about from the perspective of after-school teachers and school leaders. In the introduction and background, we have described the activity of the after-school centre and the role and operation of the after-school teacher. LÄS MER

  2. 2. Fysisk aktivitet på fritidshemmet : En kvalitativ intervjustudie om hur fritidshemslärare förhåller sig till arbetet med fysiska aktiviteter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Hugo Hanser; Linus Lennholm; [2023]
    Nyckelord :Leisure teachers; Physical activity; Approach; Enable; KASAM; Fritidshemslärare; Fysisk aktivitet; Förhållningssätt; Möjliggörande; KASAM;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att öka förståelsen och kunskapen om hur fritidshemslärare förhåller sig till att arbeta med fysisk aktivitet på fritidshemmet. Frågeställningarna som fokuseras är: Vilket förhållningssätt har fritidshemslärarna angående arbetet med fysiska aktiviteter? Vad är syftet med fysisk aktivitet på fritidshemmet enligt fritidshemslärarna? Hur möjliggörs fysiska aktiviteter i de olika fritidshemsverksamheterna? I denna kvalitativa studie genomförs semistrukturerade intervjuer med hjälp av en intervjuguide tillsammans med sex fritidshemslärare. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier och identitet på fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares upplevelser av sociala mediers påverkan på elever och deras identitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sara Sandra Kalayjian; Sara Amghimis; [2023]
    Nyckelord :Social Media; After-school teachers; Identity; Digital Medias;

    Sammanfattning : In this study, we examine how leisure- time teachers in Swedish School age educare centre experience the effect of social media on students. We also discuss the impact of social media on the creation of the students' identities. LÄS MER

  4. 4. "Vi måste anses som något mer än resurser" : En studie om hur lärare i förskoleklass, grundskolan och fritidshemmet tolkar samverkan utifrån deras uppdrag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Victor Jonsson; Robert Kårling; [2023]
    Nyckelord :Cooperation; leisure school teachers; after school programs; school and youth leisure centre; Samverkan; fritidslärare; fritidshem; klasslärare; förskoleklasslärare; ledarskap; verksamheter; skola;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka skillnader i tolkningar när det kommer till samverkan mellan olika lärarkategorier i grundskolan, förskoleklass och fritidshemmet. Vårt mål var att synliggöra skillnader i uppfattning om begreppet samverkan mellan de olika lärarkategorierna. LÄS MER

  5. 5. Från elev till medborgare : En läromedelsanalys av hur demokratiuppdraget framställs i läromedel för samhällskunskapsämnet åk 4–6

    Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Olivia Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Textbooks; Citizenship Education; civics; grades 4–6; Läromedel; demokratiuppdraget; samhällskunskap; årskurs 4–6;

    Sammanfattning : Students should be given the opportunity to learn about, through, and for democracy in order to be able to act in the present and the future. In the subject of social studies, students should be given the opportunity to develop factual knowledge about democracy, and this should be done through democratic methods. LÄS MER