Sökning: "målgruppsanpassa"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet målgruppsanpassa.

  1. 1. ”Vem i hela världen kan man lita på?” : En studie om äldre personers förtroende för den svenska strategin under Covid 19-pandemin.

    Magister-uppsats,

    Författare :Cecilia Lindqvist; [2022]
    Nyckelord :Trust; confidence; information; recommendations; authorities; Covid-19; Tillit; förtroende; information; rekommendationer; myndigheter; Covid-19;

    Sammanfattning : För att hålla smittspridningen av Covid-19 nere har regeringar och myndigheter världen över försökt övertala sina medborgare att vidta olika typer av smittskyddsåtgärder. Tidigare forskning tyder på att människor med lågt förtroende för åtgärderna och låg tillit för myndigheter i lägre utsträckning följer utfärdade rekommendationer. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Kajsa Persson Stor; Kristina Lidborg; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; marknadskommunikation; kommunikationsmixen; sociala medier; influencer marketing; eWOM; varumärkeskännedom; produktkännedom;

    Sammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER

  3. 3. Vad? Hur? Vart? : En grafisk koppling mellan gymnasieutbildning och karriär

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jon Astrup Hällkvist; [2017]
    Nyckelord :Informationsdesign; grafisk koppling; gymnasieutbildning; karriär;

    Sammanfattning : I denna rapport redogör jag för hur jag har gått till väga i mitt examensarbete där jag har skapat en artefakt i form av ett informationsmaterial. Syftet med detta informationsmaterial är att hjälpa gymnasieelever, på estetprogrammet med bildinriktning, att skapa en relation mellan sin estetutbildning, en framtida karriär samt eftergymnasiala studier. LÄS MER

  4. 4. Vikten av att målgruppsanpassa butiksatmosfären: en studie om atmosfärens påverkan på konsumenter i modebranschen

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Klara Baurmann; Madelene Wåhlström; [2013]
    Nyckelord :In-store atmosphere; Fashion industry; Consumer behavior; Motivational orientation; Expertise;

    Sammanfattning : Research in the FMCG sector shows that in-store atmosphere has a great impact on customer attitude and behavior. Despite this, there is a lack of knowledge regarding how the atmosphere influences the customer in a fashion store setting. LÄS MER

  5. 5. Sociala kommuner - att vara där medborgarna är : En kvalitativ studie om hur fyra kommuner uppfattar sitt arbete i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Frida Malmsten Pedersen; Ida Anttila; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens ämne växte fram ur vårt intresse för sociala medier som en ny kanal med påverkan på relationen mellan organisationer och deras intressenter. Undersökningen syftar till att beskriva hur utvalda kommuner i Sverige uppfattar sitt arbete i sociala medier. LÄS MER