Sökning: "målgruppsanpassa"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet målgruppsanpassa.
1. ”Vem i hela världen kan man lita på?” : En studie om äldre personers förtroende för den svenska strategin under Covid 19-pandemin.
Magister-uppsats,Sammanfattning : För att hålla smittspridningen av Covid-19 nere har regeringar och myndigheter världen över försökt övertala sina medborgare att vidta olika typer av smittskyddsåtgärder. Tidigare forskning tyder på att människor med lågt förtroende för åtgärderna och låg tillit för myndigheter i lägre utsträckning följer utfärdade rekommendationer. LÄS MER
2. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER
3. Vad? Hur? Vart? : En grafisk koppling mellan gymnasieutbildning och karriär
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : I denna rapport redogör jag för hur jag har gått till väga i mitt examensarbete där jag har skapat en artefakt i form av ett informationsmaterial. Syftet med detta informationsmaterial är att hjälpa gymnasieelever, på estetprogrammet med bildinriktning, att skapa en relation mellan sin estetutbildning, en framtida karriär samt eftergymnasiala studier. LÄS MER
4. Vikten av att målgruppsanpassa butiksatmosfären: en studie om atmosfärens påverkan på konsumenter i modebranschen
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Research in the FMCG sector shows that in-store atmosphere has a great impact on customer attitude and behavior. Despite this, there is a lack of knowledge regarding how the atmosphere influences the customer in a fashion store setting. LÄS MER
5. Sociala kommuner - att vara där medborgarna är : En kvalitativ studie om hur fyra kommuner uppfattar sitt arbete i sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Studiens ämne växte fram ur vårt intresse för sociala medier som en ny kanal med påverkan på relationen mellan organisationer och deras intressenter. Undersökningen syftar till att beskriva hur utvalda kommuner i Sverige uppfattar sitt arbete i sociala medier. LÄS MER