Sökning: "market segment"

Visar resultat 21 - 25 av 504 uppsatser innehållade orden market segment.

  1. 21. Sambandet mellan kapitalstruktur och börsvärde : En jämförande studie mellan fastighetsbolag och övriga Large Cap-företag på Stockholmsbörsen

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Carl Magnus Hofsberger; Albin Seger; [2023]
    Nyckelord :Market capitalisation; Capital Structure; Large Cap; Stockholm Stock Exchange; Börsvärde; Kapitalstruktur; Large Cap; Stockholmsbörsen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Sambandet mellan kapitalstruktur och börsvärde: En jämförande studie mellan fastighetsbolag och övriga Large Cap-företag på Stockholmsbörsen Författare: Magnus Hofsberger, Albin Seger Handledare: Katarina Eriksson Bakgrund: Sambandet mellan kapitalstruktur och företagsvärde har sedan Modigliani och Miller (1958) publicerade irrelevansteoremet varit ett hett ämne. Än idag finns det dock inget entydigt svar på hur detta samband ser ut. LÄS MER

  2. 22. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Tirej Hajji-Othman; Oliver Holmström; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumer behavior; influencing factors; price; assortment; sustainability; slow fashion; Snabbmode; konsumentbeteende; påverkande faktorer; pris; sortiment; hållbarhet; långsammode;

    Sammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER

  3. 23. The Impact of Generation-Z on International Branding Strategy: An Analysis of Startup Fashion Brands : What are the possible challenges and advantages faced by startup fashion brands in adapting to the Gen-Z effect in their international branding strategies?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Kristjana Zaka; Masood Muqdad Sami Al Juboori; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; International Branding Strategy; Branding; Small Fashion Brands; Startups; New Ventures; Consumer Behavior; Qualitative Research.;

    Sammanfattning : This study explores the profound impact of Generation Z (Gen Z) on the international branding strategies employed by small fashion brand startups. As digital natives born between the mid-1990s and early 2010s, Gen Z represents a dynamic force that challenges traditional marketing approaches. LÄS MER

  4. 24. The Artisan Designer

    Master-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Olof Jansson; [2023]
    Nyckelord :Arts and Architecture; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This is a project about local small scale production, a story about how an artisan designer could take on the IKEAs of the world armed with modern day technology and some old fashioned hard work. This project is at its core a reflection about the future of design general and my role in particular. LÄS MER

  5. 25. Bringing New Technology to a Complex Market : A Market Analysis of the VIPS Protocol

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Staffan Leijnse; [2023]
    Nyckelord :B2B Marketing; Segmentation; Technology Transfer; Commercialization; Case Study;

    Sammanfattning : University research being adopted by, or transferred to, industry has enabled many of the things we now take for granted. The road from a breakthrough at a university to societal consequences is however a long and winding road full of dead ends and surprising turns. LÄS MER