Sökning: "market-driven"
Visar resultat 11 - 15 av 90 uppsatser innehållade ordet market-driven.
11. Lärare med förmåga, samarbetsvilja, kunskap och kompetens : En diskursanalys av Skolinspektionens tematiska kvalitetsgranskningar
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Skolinspektionens roll som granskande myndighet och granskningarnas effekter på skola, lärare och undervisning kan studeras från flera olika perspektiv. I denna studie ligger fokus på Skolinspektionens tematiska kvalitetsgranskningar. LÄS MER
12. Reminding You to Purchase
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The study aims to analyze the effect of nostalgia marketing on consumers’ purchase intention by investigating if nostalgia has a relationship with purchase intention, and if self-referencing has an interacting effect on the relationship. The research is conducted in a quantitative method with a deductive approach, designed as a cross-sectional experimental study containing four separate web-based surveys with different stimulus conditions. LÄS MER
13. The Search For a Swedish Valley of Death & Possible Ways Out : Investigating Financing Strategies for the Development of Deep Tech Innovation
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : This study seeks to review the topic of how deep tech innovation is raised in Sweden and more particularly, the finance-related constraints of this ecosystem. The study proceeds from the idea of mapping out the available, and subsequently more suitable financing alternatives for novel deep tech ventures. LÄS MER
14. Vardagslivet i skuggan av den moderniserade staden: En fallstudie av ett förflyttningsprojekt i Colombo
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Uppsatsen är en fallstudie som berör ett förflyttningsprojekt av invånare i informella bosättningar, allmänt känt som slumområden, i Sri Lankas kommersiella huvudstad Colombo. FN:s hållbarhetsmål för Agenda 2030 belyser utvecklingen av den informella bostadssektorn som ett problem i flera utvecklingsländer, däribland Sri Lanka. LÄS MER
15. Den (o)önskade marknadsföringen : Vill konsumenten ha en relation?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Denna rapport utgår från enkätbaserad studie gjord ur konsumentperspektiv där respondenterna utgörs av konsumenter som är medlemmar i minst en kundklubb. Enkäten har med marknadsdrivet synsätt visat vad konsumenterna subjektivt anser fungerar samt ej fungerar avseende reklamutskick från vederbörandes kundklubb. LÄS MER