Sökning: "marketcommunication"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet marketcommunication.
1. If the company is good, people need to know it : En studie om marknadskommunikationens påverkan på arbetsgivarvarumärket
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Titel: Om företaget är bra, behöver folk få veta om det Författare: Emma Filipsson, Joakim Ahlmén och Oskar Bloom Handledare: Dan Halvarsson Nivå: Enterprising & Business Development, Examensarbete (kandidat) 15 hp Nyckelord: Arbetsgivarvarumärke, marknadskommunikation, associationer, attraktionskraft, potentiella arbetstagare. Bakgrund: Bilden av ett arbetsgivarvarumärke ger ett resultat om vilken attraktionskraft en arbetsgivare har. LÄS MER
2. ”På en femgradig skala så tycker jag en fyra” : En kvalitativ studie om turistföretags syn på marknadskommunikation, mediekanaler & målgrupper
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Tourism is a growing industry that brings in a lot of money each year, range ofactivities increases and people travel more than ever before. More and more chooseto move from rural areas to larger towns, at the same time when people are travellingthey want to visit quieter places that can offer outdoor experiences in the nature. LÄS MER
3. Webbutiker : Hur hanteras frånvaron av det fysiska rummet för kommunikation?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Online shopping is growing and its turnover increases each year. Internet hastherefore become an important retail location for companies. Web shops lack thephysical room for marketing as well as face-to-face interaction between customer andsalesperson. LÄS MER
4. Varumärkesidentitet och image : En studie om Lindex och Prada
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Competition is keen in the fashion industry of today. Homogenous products and prices aredriving competition and most firms are struggling hard to attract customers. Brands havebecome one of the most important assets for success and are often critical for the choices of theconsumers. LÄS MER