Sökning: "marketing viral"

Visar resultat 21 - 25 av 137 uppsatser innehållade orden marketing viral.

  1. 21. Influencer marketing – En avdragsgill kostnad eller gåva? : En utredande uppsats om svenska aktiebolags skatterättsliga konsekvenser till följd av produktutskick till influencers.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Filippa Nordström; Tania Istephansson; [2019]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Influencer; Skatterätt; Avdragsgill kostnad; Gåva; Influencer; Influencer Marketing; Uttagsbeskattning; Reklamgåva; Personalkostnad; Marknadsföringskostnad;

    Sammanfattning : Sociala medier har på senare år blivit allt mer populära och användandet av olika sociala medier har följaktligen ökat. Även företags intresse av att marknadsföra sig på sociala medier har ökat och såväl viral marknadsföring som influencer marketing är numera väl använda marknadsföringsmetoder av olika företag. LÄS MER

  2. 22. Is sharing caring? : En kvantitativ studie om intentionen bakom att dela virala videor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Happ; Erik Wilhelmsson; [2019]
    Nyckelord :Viral videos; forwarding intention; eWOM; FIRO; Moment-to-Moment Likeability; Virala videor; delning; eWOM; FIRO; Moment-to-Moment Likeability;

    Sammanfattning : Titel: Is sharing caring? En kvantitativ studie om intentionen att dela virala videor   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Amanda Happ och Erik Wilhelmsson   Handledare: Jonas Kågström   Datum: 2019 – Januari   Syfte: Syftet med studien är att analysera faktorerna bakom intentionen att dela en viral video på internet utifrån begreppen videokvalitet, empati, kontroll, altruism och inkludering. Studien genomförs således för att bidra med kunskap om intentionen bakom virala videodelningar till marknadsförare inom ämnet. LÄS MER

  3. 23. A study of viral marketing on Youtube : Evidence: Nike Dream Crazy and Nike Dream Crazier

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Cajsa Granlund; Lisa Prick; [2019]
    Nyckelord :viral marketing; Youtube; Nike; emotions; advertising; social media; electronic word of mouth;

    Sammanfattning : The aim with this study was to answer the question “What components in Nike’s viral ads on Youtube trigger emotions?”. The data was collected through a qualitative and descriptive research approach and the method was a combination of a poetic film analysis and Ducoffe’s Model of Advertising Value. LÄS MER

  4. 24. CRM på Sociala Medier : En kvalitativ studie om hur SME-företag bearbetar &skapar nya kundrelationer på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oscar Wennberg; Yasa Abdulla Karim; [2018]
    Nyckelord :Social Media; CRM; Customer Relations; SME; Sociala Medier; CRM; Kundrelationshantering; SME;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur olika mindre och medelstora företag (SME-företag) använder sociala medier i sitt CRM-arbete (kundrelationshanteringsarbete) för att skapa nya men också vidareutveckla och bearbeta redan befintliga kundrelationer. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en deduktiv ansats, med fokus på dokumentstudier på webben. LÄS MER

  5. 25. Community-based Influence Maximization framework for Social Networks

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Tshering Wangchuk; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Maximizing Influence (IM) in social networks has a considerable role to play in the phenomenon of viral marketing, targeted advertisements and in promoting any campaigns. However, the Influence Maximization Problem is a very challenging research-problem due to it being NP-Hard and scaling with the social networks with millions of nodes and edges becomes very tough due to the computational complexities concerned with it. LÄS MER