Sökning: "marknad böcker"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden marknad böcker.
1. Predicting and Explaining Customer Churn for an Audio/e-book Subscription Service using Statistical Analysis and Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The current technology shift has contributed to increased consumption of media and entertainment through various mobile devices, and especially through subscription based services. Storytel is a company offering a subscription based streaming service for audio and e-books, and has grown rapidly in the last couple of years. LÄS MER
2. Effektivisera byggbranschen genom användning av visuell styrning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I en allt mer globaliserad värld rör det om en större konkurrensutsatt marknad, som resulterar till att byggentreprenörerna ställs inför högre krav för att vinna ett anbud. En problemställning som förekommer vid ett pågående projekt är att en arbetsdag för en yrkesarbetare består av 20-40% direkt arbete, även så kallad för värdeadderande arbete. LÄS MER
3. Marknadsplanering för e-handelsföretag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Nyckelord: Marknadsplanering, e-handel, situationsanalys, marknadsföringsstrategi, marknadsföringstaktik Syfte: Syftet med rapporten är att studera hur företag verksamma inom e-handeln arbetar med marknadsplanering när det kommer till situationsanalys, marknadsföringsstrategi samt marknadsföringstaktik. Metod: Med ett interpretativistiskt perspektiv har en kvalitativ studie i form av fyra djupgående intervjuer med fem chefer inom marknadsföring genomförts. LÄS MER
4. Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar. Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Mimer Berg, Ellen Fries, Jacob Lilja Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, digital kanal, fysisk kanal, omni-channel Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilka funktioner fysiska och digitala kanaler har för detaljhandelsföretag inom segmentet för sällanköpsvaror i dagens digitaliserade handelsklimat samt vilka utmaningar som föreligger. LÄS MER
5. Expertskattens tillämpning i ishockeysverige
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SyfteSyftet med studien är att beskriva vad för olika typer av skatteregleringar det finns att tillgå för utländska spelare vid spel i Sverige. Vidare kommer studien att undersöka vad effekterna har blivit av intåget av expertskatten inom ishockeyn i Sverige. LÄS MER