Sökning: "marknadsföring ernst"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring ernst.

  1. 1. ”Sen kan ju inte alla vara som Ernst Billgren”- En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och nätverkar utifrån sin yrkesroll.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Gabriella Lundgren; Linnéa Magnusson; [2011-09-13]
    Nyckelord :entreprenör; marknadsföring; Konstnär; kommunikation; nätverk; individualism; identitet; roll; profession; mötesplats; medlemskap; grupp;

    Sammanfattning : Titel: ”Sen kan ju inte alla vara som Ernst Billgren”- En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och nätverkar utifrån sin yrkesroll. Författare: Gabriella Lundgren och Linnéa Magnusson Uppdragsgivare: Konstnärscentrum Väst Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  2. 2. Intern marknadsföring : intern satsning för extern framgång

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Renström; Emma Karlsson; [2009]
    Nyckelord :intern marknadsföring; intern marknadsorientering; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftade till att undersöka den interna marknadsföringen (IM) inom Ernst & Young genom att identifiera de IM-aktiviteter som genomförs inom företaget för att motivera sina anställda. IM har operationaliserats som intern marknadsorientering (IMO) enligt Lings och Greenleys (2005) IMO-modell. LÄS MER

  3. 3. Enhancing Relationships : Strenghtening customer relations through sport sponsorship

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Justus Leistén; Kamran Sairafi; [2009]
    Nyckelord :sport sponsorship; relationship marketing; trust; commitment; value; satisfaction; loyalty;

    Sammanfattning : During the 1980s and 1990s, commercial sponsorship grew with a rapid pace with an increase in worldwide spending from $2 billion in 1984 to $18.1 billion in 1997. Also, when the sponsorship market grew the interest amongst business researchers grew and finally became an own topic within business. LÄS MER

  4. 4. Spelrummet mellan två världar : Om det teoretiska fältet inom marknadskommunikation och konst

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Åsa Nygren; Madeleine Åstrand; [2006]
    Nyckelord :marknadskommunikation; konstnär; möjligheter; hinder; konst; företag; kommunikation; marknadsföring; aura; massproduktion; nyskapande; gallerist; marknadsanpassning;

    Sammanfattning : ”Det finns idag dubbelt så många konstnärer än tidigare” , vilket enligt Dan Wolgers säkerligen har påverkat den mer liberala synen på företagande och marknadskommunikation bland den yngre generationen konstnärer. Att det är ett annat klimat än tidigare är de flesta överens om och frågan är hur detta klimat har skapat möjligheter eller hinder för konstnären att verka i företagsvärlden. LÄS MER

  5. 5. Strategisk kundrelationshantering inom IT-konsultbranschen-en fallstudie

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Alexander Wong; Johan Söderström; [2000]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen består av en utredning om hur dagens IT-konsultbolag hanterar sina kundrelationerur ett strategiskt perspektiv. Genom en kvalitativ undersökning i form av semistruktureradeintervjuer har en explorativ fallstudie utförts. LÄS MER