Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Svensk import från Kina : En studie om importprocessen av konsumentprodukter ur ett kommunikations- och kulturskillnadsperspektiv

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Winnie Wu; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att importera från Kina har blivit populärt med den ökade konkurrensen från globaliseringen som driver små och medelstora företag att aktivt arbeta med sitt inköp. Detta kan ske genom att söka efter de rätta kinesiska leverantörer som kan producera till lägsta pris och har bra kvalité. LÄS MER

  2. 22. Turistiskt kulturutövande – en studie om autentiska kulturarvs fiktiva kontexter i Skara och Skottland.

    Magister-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Kina Holm; Annelie Ingvarsson; [2005]
    Nyckelord :General; ALLMÄNT; Fiktiva kulturarv; Kulturturism; Arn; Rosslyn Chapel; Da Vinci Koden; historisk turism; turismnäringen; kultursektorn; Skottland; Skara; autenticitet; fiktionalisering; Västergötlands museum; historiebruk;

    Sammanfattning : Turistiskt kulturutövande – en studie om autentiska kulturarv fiktiva kontexter i Skara och Skottland, är en magisteruppsats som studerar ett fenomen kallat för ”fiktiva kulturarv”. Två fallstudier, ”Arnfenomenet” och ”Da Vinci- effekten”, analyseras utifrån uppkomst, kulturturistisk form och marknadsföring. LÄS MER

  3. 23. Att öppna dörren till Orientens Paris - En explorativ studie av etableringsprocessen av distributionskanal för svenska tillverkningsföretag i Shanghai

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vivienne Goanta; Kristin Barkman; Niklas Wadström; Lei Shen; [2004]
    Nyckelord :Distributionskanal; distributör; Kina; marknadsföring; Shanghai; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att formulera en modell för etableringsprocessen av distributionskanal för svenska tillverkningsföretag av konsumentprodukter i Shanghai. Metod: Studiens syfte är explorativt och utgår från en abduktiv ansats. Datainsamlingen grundar sig på kvalitativ forskning. LÄS MER