Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. CSR- det senaste på tapeten eller limmet som håller allt samman? : En kvalitativ studie om hur företag kan arbeta strategiskt för att implementera CSR i Kina.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Helena Blixt; Jennifer Cunningham; [2014]
    Nyckelord :CSR; China; problems; implementation; strategy; stakeholders; supply chain; CSV; CSR; Kina; problematik; implementering; strategier; intressenter; leverantörskedja; CSV;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilken problematik möter svenska företag i deras leverantörskedja vid implementering av CSR i Kina? Hur kan företag svenska arbeta för att överkomma den identifierade problematiken vid implementering av CSR i Kina? Syfte: Studien ämnar undersöka vad svenska företag möter för problematik vid implementering av CSR i Kina samt hur de strategiskt kan arbeta för att överkomma detta. Vidare belyser även studien intressenter som kan utgöra en del av problematiken. LÄS MER

  2. 12. Affärsrelationer mellan Sverige och Kina : En studie om hur affärskulturella skillnader påverkar och hanteras

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tony Duong; Victor Johansson; [2013]
    Nyckelord :Affärskulturella skillnader; Sverige; Kina; Dimensioner; Affärsrelationer; Guanxi; Kommunikation; Affärsbeslut; B2B;

    Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Sveriges största handelspartner i Asien är Kina och samarbetet har ökat då allt fler svenska företag etablerar sig på den kinesiska marknaden. Detta har lett till ett ökat samarbete mellan svenska och kinesiska företag där allt fler affärsrelationer etableras. LÄS MER

  3. 13. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Deniesé Thorvaldsson; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :Grafisk Design; Grafisk kommunikation; Visuell kommunikation; Visuella uttryck; Marknadskommunikation; Kulturkrock;

    Sammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER

  4. 14. Förbered för invasion från Öst? : En kvalitativ studie om huruvida Sverige kan och bör satsa mer på att attrahera fler kinesiska turister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Mia-Linn Widén; Cecilia Johansson; [2013]
    Nyckelord :China; tourism; incoming tourism; Sweden; travel pattern; attribute; marketing; Kina; turism; inkommande turism; Sverige; resmönster; attribut; marknadsföring;

    Sammanfattning : Kina är idag en av världens ledande ekonomier och placerar sig på andra plats gällande landets BNP. Under de senaste åren har tillväxten av Kinas turistnäring ökat i en snabb takt. LÄS MER

  5. 15. Svenska miljöteknikföretag i Kina : En studie om företags internationalisering på avlägsna marknader

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Thérése Carlbrant; Stephanie Ellfors; [2012]
    Nyckelord :miljöteknik;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Marknadsföring, 2012. Författare: Therése Carlbrant, Stephanie Ellfors Handledare: Anders Pehrsson Titel: Svenska miljöteknikföretag i Kina Bakgrund: Det satsas just nu mycket resurser på svensk miljöteknik eftersom dagens klimatomställningar är en stor utmaning och är en utav Regeringens prioriterade områden. LÄS MER