Sökning: "marknadsföring kännedom"

Visar resultat 21 - 25 av 83 uppsatser innehållade orden marknadsföring kännedom.

  1. 21. Relationsmarknadsföring via digitala kanaler : Fallstudie Xtended Business & Event

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alicia Bergenstråhle; Marika Svensson; Louise Röhr; [2017]
    Nyckelord :Marketing; Relationship Marketing; digital channels social media; Marknadsföring; Relationsmarknadsföring; Digitala kanaler; Sociala medier;

    Sammanfattning : This study is conducted in Swedish. The way companies are working with marketing is constantly changing. The digital development is affecting the whole society and has enabled new ways of marketing. That makes it important to keep it up in a constantly changing world. LÄS MER

  2. 22. Doping, ett växande samhällsproblem : En kvantitativ studie om styrketränande motionärers uppfattning och kännedom om dopingpreparat

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Victoria Genberg; Christopher Granath; [2017]
    Nyckelord :Varumärkesk ännedom; Social marknadsföring; Konsumentbeteende; Icke-vinstdrivande; Doping; Doping i samhället; Antidoping;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att identifiera vilka attityder och vilken kunskap styrketränande motionärer18–35 år i Sverige har om doping samt kännedom kring antidopingorganisationer. Teoretisk referensram: Studien använder sig av teorier inom områdena konsumentbeteende och social marknadsföring samt tidigare forskning som behandlar dopingproblematiken både inom idrotten och som samhällsproblem. LÄS MER

  3. 23. Bibliotekariernas kännedom om marknadsföring på bibliotek : en jämförande studie av två folkbibliotek

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Jessica Fransson; [2016]
    Nyckelord :Bibliotek; Bibliotekarie; marknadsföring; Singhs modell; Komparativ metod; word-of-mouth; SWOT-analys; målgrupp;

    Sammanfattning : The purpose of this survey is to investigate librarians' knowledge and insight on marketing and how they work with marketing based on the issues: How do the surveyed libraries with marketing, what methods/tools/techniques use the surveyed libraries themselves and the knowledge of the responsible librarians about marketing in libraries? Theories used to investigate the marketing of libraries and librarians' knowledge of marketing is mainly the comparative method but also Singh's research on attitudes to marketing and SWOT analysis. The survey focuses on two public libraries in southern Småland, Sweden. LÄS MER

  4. 24. Svenska fastighetsmäklarkontors syn på sociala medier som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :John Andersson; Niklas Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; Marknadsföring; Fastighetsmäklarkontor; Sverige;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Svenska fastighetsmäklarkontors syn på sociala medier som marknadsföringskanal. Författare: John Andersson och Niklas Nilsson Handledare: Johan Netz Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi Problemformulering: Då fastighetsmäklarkontor arbetar i en konservativ bransch men vill vara nytänkande, är användningen av sociala medier ett steg i den riktningen. LÄS MER

  5. 25. Individanpassad Marknadsföring -Uppskattat eller ett hot mot konsumenters integritet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hallner; Sofie Berggren; Yasmine Ströberg; [2016]
    Nyckelord :Facebook; integritet; köpbeteende; Individanpassad marknadsföring: CRM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Personalized Marketing- do consumers appreciate it or is it a threat against integrity? Seminar date: 2016-01-15 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPS) Authors: Sofie Berggren, Anna Hallner & Yasmine Ströberg Advisor: Magnus Lagnevik Key words: Personalized marketing, CRM, buying behavior, integrity, Facebook Purpose: The purpose of this paper is to investigate how consumers perceive personalized marketing on Facebook and how it affects their buying behavior online. The thesis focuses on consumer’s attitudes, preferences and behavior while being exposed to this kind of advertising. LÄS MER