Sökning: "marknadsföring kännedom"

Visar resultat 11 - 15 av 83 uppsatser innehållade orden marknadsföring kännedom.

  1. 11. Undersökning av digital marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Viktor Svedlund; [2020]
    Nyckelord :digitalisering; digital marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Företag står under ständig utveckling och en drivkraft att öka sin omsättning och stärka sitt varumärke. För att nå ut med sin produkt, tjänst eller kännedom om varumärket så marknadsför sig företag. LÄS MER

  2. 12. Trovärdighet på Instagram för företagskonton : och en anledning till att tagga dessa konton

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Veronica Söderbergh; [2020]
    Nyckelord :Tagging; Instagram; Marketing; Credibility; Influencers; Social media; Productimages; Hypothesis testing; Chi-square; Tagga; Instagram; Marknadsföring; Trovärdighet; Influencers; Sociala media; Produktbilder; Hypotesprövning; Chi-två;

    Sammanfattning : Marketing has gone through several changes over the years. The way companies market themselves and their products are affected by changes and developments in the world. The technological development has led to changes in the way companies market their products. LÄS MER

  3. 13. Rörlig infografik : Ett sätt att sticka ut i flödet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Tuva Bernwall; Julia Jäderberg; [2020]
    Nyckelord :rörligt; rörlig infografik; infografik; informationsdesign; ideella organisationer; sociala medier; motion graphics; infographic; information design;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur ideella organisationer kan använda sig av rörlig infografik i sin marknadsföring på sociala medier för att väcka uppmärksamhet och intresse kring sitt arbete. Studien har gjorts i samarbete med den ideella organisationen Hand in Hand och praktiska exemplen har utformats baserat på Hand in Hands verksamhet. LÄS MER

  4. 14. Film- och litteraturturism i Sverige : En kvalitativ studie av Wallanderland i Ystad och Millenniumtrilogin i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Supavadee Disayabuttra; Mira Ottosson; [2020]
    Nyckelord :Film and literature tourism; Wallander; Millennium; netnography; place marketing; commodification; digital marketing; Film- och litteraturturism; Wallander; Millennium; netnografi; platsmarknadsföring; kommodifiering; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : To travel in the footsteps of movies and books is something that attracts more and more tourists and the research in the field has often focused on the motivation of tourists when choosing a destination. This study instead focuses on how the businesses that organize the attractions work. LÄS MER

  5. 15. Digital utveckling av Folkuniversitetets uppdrag Stöd och Matchning : En kvalitativ studie om Folkuniversitetets uppdrag Stöd och Matchning inför Arbetsförmedlingens reform

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jack Gilberg; [2020]
    Nyckelord :change; competence development; digitization; folkuniversitetet; marketing; process improvement; digitalisering; förändring; folkuniversitetet; kompetensutveckling; marknadsföring; processförbättring;

    Sammanfattning : This study is interesting because it highlights an imminent problem for the labor market and how Folkuniversitetets mission Support and Matching can prepare for the future labor market. The study was conducted on Folkuniversitetets assignment Support and Matching (in short STOM) in the regions of Stockholm and Sörmland. LÄS MER