Sökning: "marknadsföring monki"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsföring monki.

  1. 1. Hur H&M, monki och Arket kommunicerar hållbarhet i sina reklamkampanjer

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Emelie Ersgården; Elin Carlsson; [2021]
    Nyckelord :CSR; hållbar marknadsföring; varumärke; Monki; Arket; H M; hållbarhet; kommunikation;

    Sammanfattning : This study examines how H&M, Arket, and Monki communicates sustainability in their campaigns on IGTV, and how they work with sustainable marketing to highlight their ethical capital. To investigate this, a thematic semiotic analysis has been applied. LÄS MER

  2. 2. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Liona Islamian; Isak Wilkens; [2017]
    Nyckelord :Grön marknadskommunikation; påverkan; miljömässig hållbarhet; grön reklam; e-handelskampanjer;

    Sammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER

  3. 3. En unik butik : en studie om Monki’s sätt att marknadsföra sig

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOHANNA PERSSON RANVEG; ELIN GAHM; [2014]
    Nyckelord :Sändare; Mottagare Konsument; Upplevelse; Exponering; Butikskoncept; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Att vara en aktör inom detaljhandeln innebär hård konkurrens. Det är av stor vikt att erbjuda något unikt och kunna skilja sig från mängden, men även att synas. Marknadsföring i klassisk bemärkelse, TV-, radio-, tidnings- och Internetreklam, är huvudsakligen de sätt företag använder för att göra sig och sina produkter tillkänna. LÄS MER

  4. 4. #Sociala medier : en studie om hur textila modeföretag bör kommunicera med kunder i sociala medier

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :YVONNE NYMAN; ANNY CHU; [2013]
    Nyckelord :Sociala nätverk; sociala medier; relationsmarknadsföring; word of mouth WOM ; integrerad marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur textila modeföretag kan använda sociala medier. Vi frågar oss också hur företagen ska använda medierna för att få en närmre relation med kunder och hur sociala medier kan skada och stärka textila modeföretag. LÄS MER

  5. 5. Attityder till hållbarhet : en kvantitativ studie av ett modeföretags kunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Charlotta Brorsson; Emelie Lorin; [2012]
    Nyckelord :konsumenttyper; attitudes; sustainability; consumer types; sustainability communication; attityder; hållbarhet; hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Medvetenheten kring hållbarhet har ökat och blivit allt viktigare både för kunder men också för samhället i stort. Därför har också vikten för företag att kommunicera sitt hållbarhetsarbete ökat. LÄS MER