Sökning: "marknadsförings teorier"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden marknadsförings teorier.

  1. 6. Livsmedelsentusiasterna : en studie av fem gårdsföretag inom livsmedel

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Hanna Persson; [2014]
    Nyckelord :företag; livsmedel; landsbygd; samarbete; rationalitet; marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats på 15 högskolepoäng är skriven inom ämnet landsbygdsutveckling. Uppsatsen diskuterar vad olika livsmedelsföretagare på landsbygden anser om att vara just detta. LÄS MER

  2. 7. Myrorna & Beyond Retro : En jämförande studie mellan en ideell och en vinstdrivande secondhand-verksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :KAROLINA AHLSTRÖM; EMELIE SIMONSSON; [2011]
    Nyckelord :ideell second hand; vinstdrivande second hand; non-profit second hand; profit making secondhand; internal work; organization structure; purchasing and collecting process; pricing strategy; marketing; internt arbete; organisationsstruktur; insamling och inköpsprocess; prissättningsstrategi; marknadsföring;

    Sammanfattning : Den svenska andrahandsmarknaden har under senare år växt sig allt starkare. Förklaringarna till det fenomenet är bl.a. den rådande miljödebatten och konsumenters nya medvetenhet till deras konsumtionsbeteende. LÄS MER

  3. 8. Att safta iväg en volleyboll över nätet : en studie av identitet och image ur ett arbetsgivarvarumärkesperspektiv

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Helena Lindblom; Stina Näslund; [2010]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärket employer branding ; Identitet; Image; Varumärket; Företagsvarumärket corporate branding samt Extern kommunikation.;

    Sammanfattning :   Problematisering: Vikten av arbetsgivarvarumärket har växt i betydelse tack vare den brist på välutbildad arbetskraft som råder. För att företagen ska kunna locka till sig och attrahera anställda till företaget blir rekryteringsannonser och företagshemsidan viktiga medium. LÄS MER

  4. 9. Många bäckar små... : En studie i hur event marknadsföringens komponenter påverkar effekten och upplevelsen av ett event

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Kristina Roos; Tommy Andersson; [2009]
    Nyckelord :event marknadsföring; varumärke; kommunikation; konsumentbeteende; eventupplevelse; effekt av event;

    Sammanfattning : Då företag idag är utsatta för ständig konkurrens gäller att dessa utformar sin marknadsföring för att passa de preferenser som dess målgrupp innehar och för att tränga igenom det brus dagens mediala samhälle kännetecknas av. Event marknadsföring har de senaste årtiondena uppmärksammats, dock är forskningen inom ämnet relativt ny och således har olika marknadsföringsteorier inte tidigare applicerats på events för att förstå dess genomslagskraft och effekt. LÄS MER

  5. 10. Doften i kommunikationens tjänst : - En studie av trenders utveckling

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Hanna Sörensen; Johanna Tamker; [2008]
    Nyckelord :Doftmarknadsföring; sense marketing; sensory branding; trender;

    Sammanfattning : Dagens konsumenter är skickliga på att analysera och blockera stora delar av de reklammeddelanden de utsätts för dagligen. Marknadsförare och företag måste ideligen komma på nya metoder att tackla problemet med. LÄS MER