Sökning: "marknadsföringskampanjer"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade ordet marknadsföringskampanjer.

  1. 1. Leder hälsoinformation till en förändrad vårdefterfrågan? En uppsats om vårdefterfrågan i en digital tidsålder

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Anders Josephson; [2023-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sjukvårdsmarknaden kännetecknas av att vårdtagare upplever ett betydande informationsunderläge gentemot vårdgivare. Forskare menar att informationsasymmetrin gör att vårdgivare kan överdriva behovet av vårdtjänster för godtrogna vårdtagare, och på så sätt ordinera fler vårdbesök. LÄS MER

  2. 2. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Filip Andersson; [2023]
    Nyckelord :Semiotic resources; advertising. alcohol consumption; indirect messages; Semiotiska resurser; reklam; alkoholkonsumtion; indirekta meddelanden;

    Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER

  3. 3. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER

  4. 4. Enhancing Influencer Marketing Strategies through Machine Learning : Predictive Analysis of Influencer-Generated Interactions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Olimpia Rivera; [2023]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Affiliate links; Auto Machine Learning Framework; Predictive analysis; Influencer marketing; Affiliate länkar; maskininlärningsramverk; förutsägbar analys;

    Sammanfattning : The field of influencer marketing has experienced rapid growth in recent years. However, uncovering the true effectiveness of this marketing approach remains a significant challenge. LÄS MER

  5. 5. Att särskilja sig genom grön marknadsföring : en flerfallstudie på modebranschen

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Adrian Cicek; Alexander Wallin; [2022]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; marknadskommunikation; AIDA-modellen; positionering legitimitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har den gröna marknadsföringen blivit allt vanligare, det beror på att konsumenter har blivit medvetna om klimatförändringar som modeindustrin står för. Modeföretagen har stor påverkan på klimatet samtidigt som konsumtion av kläder har ökat den senaste tiden. LÄS MER